به گزارش ایرنا، معروف بسطامی روز دوشنبه در نشست ساماندهی کشتار غیرمجاز دام شهرستان اظهار کرد: از آغاز اجرای طرح مبارزه با کشتار غیر مجاز، میزان کشتار در کشتارگاه ایلام به طور چشمگیری افزایش یافته و این روند در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در راستای اجرای طرح جلوگیری از کشتار غیرمجاز چهار قصابی و 10 مرغ فروشی که مبادرت به کشتار غیر مجاز می کردند، پلمپ شدند.
بسطامی یادآور شد: با توجه به لزوم تشکیل گشت های مشترک تعزیرات حکومتی با مرکز بهداشت، دامپزشکی، صنعت و معدن و انتظامی و دیگر دستگاه های مرتبط به صورت شبانه روزی کار نظارت بر همه مکان های عرضه گوشت از جمله قصابی ها و محل های فروش مرغ و طیور را انجام می دهند.
فرماندار ایلام همچنین فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم نسبت به خطرات بهداشتی کشتار سنتی و لزوم تبدیل آن به کشتار صنعتی و بهداشتی را حائز اهمیت خواند و از رسانه ها خواست نسبت به این امر مهم اهتمام ورزند.
بسطامی با بیان اینکه در ابتدای اجرای هر طرحی کاستی وجود دارد، گفت: فراهم کردن و تکمیل زیرساخت ها در کشتارگاه صنعتی ایلام در دستور کار قرار دارد و در کمترین زمان این کاستی ها رفع می شوند.
فرماندار ایلام تاکید کرد: افراد صاحب قصابی ها و مرغداری هایی که تاکنون نسبت به عرضه گوشت گرم اقدام کرده اند، نگران از دست دادن شغل خود نباشند این افراد در چارچوب قانون می توانند با انجام کشتار مجاز به شغل خود ادامه دهند.
وی افزود: قبل از اجرای این طرح 70 درصد گوشت مورد نیاز استان بصورت غیر مجاز و در کشتارگاه های غیر مجاز تامین می شد اما اکنون با انتقال همه کشتارها به کشتارگاه و با نظارت دامپزشکی بصورت مجاز و بهداشتی در اختیار مردم قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه لازمه تحقق کامل این طرح همکاری شهرستان ها است، گفت: همه شهرستان ها نیز باید با کشتارهای غیرمجاز برخورد کنند و با تشریح این طرح در روستاها و بخشداری ها که بصورت موردی اقدام به کشتار غیرمجاز می کنند در تحقق 100 درصدی این طرح تلاش کنند.
خبرنگار: لیلی خاکی**انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.