رمضان دستیاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کمک از سوی 82 هزار نفر از مردم این استان که مشترک طرح صدقات این نهاد هستند، پرداخت شده است.
وی مجموع مشارکت های مردمی این نهاد در استان در سال جاری را نزدیک به 188 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان کمک نسبت به مدت مشابه پارسال که حدود 50 میلیارد ریال بوده 377 درصد معادل حدود چهار برابر رشد داشته است.
معاون کمیته امداد ایلام بیشترین میزان مشارکت مردمی در این نهاد را مربوط به طرح اکرام به ایتام عنوان کرد و یاداور شد: از این میزان مشارکت مردمی 53 میلیارد و 300 میلیون ریال مربوط به طرح اکرام به ایتام بوده است.
دستیاری اضافه کرد: در اجرای این طرح 2 هزار یتیم و یک هزار و 700 کودک با فقر شدید از سوی 18 هزار حامی از سراسر کشور مورد حمایت مالی قرار می گیرند.
وی گفت: همچنین در این طرح حامیان ماهانه مبالغ مختلفی را که میانگین 500 هزار ریال است، به حساب ایتام واریز می کنند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) مابقی مشارکت های مردمی این نهاد را از محل زکات به مبلغ 14 میلیارد و 600 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: مابقی کمک ها در قالب جشن عاطفه ها، ماه مبارک رمضان و غیره از سوی افراد خیر به این نهاد پرداخت شده است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد ایلام، کمک های جمع آوری شده صرف ارائه خدمات مسکن، درمان، جهیزیه، معیشت، آموزش، اشتغال مددجویان و غیره شده است.
21 هزار خانوار در استان ایلام زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.