ایوب دارابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اعضای کارگروه تخصصی جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام و طیور در شهرستان نسبت به صدور اخطاریه پلمپ واحدهای غیر مجاز عرضه زنده فروشی ، پرکنی و انبارهای مرغ اقدام کردند.
وی از برنامه ریزی و پیگیری پلمپ خرده فروشان مرغ زنده در این شهرستان خبر داد و افزود: بزودی این واحدها نیز با هماهنگی کارگروه پلمپ خواهند شد و تمامی وسایل آنها اعم از دستگاه پرکنی و .... به محل تعیین شده از قبل ارسال و تا اطلاع ثانوی نگهدری و با کسانیکه بخواهند همچنان به عمل غیر قانونی خود ادامه دهند، برابر قانون برخورد و به مراجع ذیصلاح معرفی می شوند.
رئیس شبکه دامپزشکی دهلران یادآور شد: حفظ سرمایه های دامی و بهداشت عمومی جامعه از طریق تامین بهداشت دام و فرآورده های خام دامی و همچنین پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیردار دامی و مشترک بین انسان و دام از مهم ترین اهداف اجرای این طرح است.
دارابی افزود: کشتار و عرضه غیر مجاز دام و طیور بعنوان یک معضل بهداشتی با آلودگی های زیست محیطی ، انتشار عوامل بیماری زا، عرضه دام و طیور آلوده و بیمار و همچنین ایجاد بوی تعفن و سلب آسایش ساکنان محل موجبات تهدید بهداشت عمومی و خسارت به سرمایه دامی دامداران و مرغداران را فراهم ساخته و امنیت غذایی مصرف کنندگان گوشت قرمز و سفید را با چالش های عمده ای مواجه کرده است.
وی اضافه کرد: هیچگونه نظارت بهداشتی بر عرضه آنها اعمال نشده و همواره نگرانی هایی را در افکار عمومی جامعه بویژه مصرف کنندگان مواد پروتئینی ایحاد کرده است و در این راستا کارگروه به وظایف قانونی خود عمل می کند.
در شهرستان دهلران 28 واحد مرغداری صنعتی فعال است که در 9 ماهه اول امسال بیش از یک میلیون و 300 هزار قطعه مرغ تولید داشته اند.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.