فارس شریفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال یک هزار نفر بیسواد در استان زیر پوشش آموزش های سواد آموزی این سازمان قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه شمار افراد بی سواد در برخی شهرستان ها به حداقل رسیده پیش بینی می شود تا پایان امسال جشن ریشه کنی بیسوادی در شهرستان های ایوان، بدره، چرداول، دره شهر و آبدانان برگزار شود.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش ایلام با بیان اینکه بیشتر افراد بی سواد این استان در منطقه هلیلان و شهرستان ایلام سکونت دارند، گفت: پیش بینی می شود ریشه کنی بیسوادی در این مناطق نیز در آینده نزدیک انجام شود.
شریفی اظهار کرد: بر اساس آمار سال 90، تعداد بی سوادان این استان 28 هزار و 587 نفر بود که این رقم در 6ش سال اخیر به 2 هزار و 400 نفر کاهش یافته است.
وی افزود: در این زمینه، هدفگذاری نهضت جذب تمامی افراد بی سواد و پوشش کلی آنها است که در صورت جذب، معضل بی سوادی در این استان ریشه کن می شود.
شریفی دوره های آموزش سوادآموزی نهضت را شامل سوادآموزی به مدت 400 ساعت، تحکیم 200 ساعت و تکمیلی 600 ساعت اعلام کرد و گفت: سوادآموزان باید در دوره های آموزشی این مراحل را طی کنند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.