سعید صیدیوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اخطارهای قبلی که به قصابی ها و مرغداری های غیرمجاز اعلام شده بود، از امروز این مراکز خارج از محیط کشتارگاه های مجاز حق فعالیت و کشتار دام و طیور ندارند.
وی افزود: این مراکز باید کشتار دام و طیور خود را در اماکن مجاز انجام دهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی قصابی ها و مرغداری های غیرمجاز با این واحدها به شدت برخورد و پرونده آنها به محاکم قضایی ارجاع داده می شود.
رئیس بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان ایلام یادآور شد: در روزهای اخیر مراکز کشتار غیر مجاز تعطیل شده اند و این قصابی ها حق آویزان کردن و فروش لاشه های فاقد مهر دامپزشکی و تاییدیه کارشناسان دامپزشکی ندارند.
صیدیوسفی تاکید کرد: این طرح با توجه به حمایت و پیگیری استاندار و مشارکت دستگاه های مرتبط چون نیروی انتظامی، دادگستری، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری ها در نقاط مختلف استان با جدیت در حال اجراست.
وی اضافه کرد: به مسئول کشتارگاه صنعتی استان تاکید شده که ظرفیت کشتار دام را افزایش دهد و نسبت به تامین نیروی کارآمد و نیز خودروهای حمل و نقل لاشه دام اقدام کند.
رئیس بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان ایلام گفت: در اولین روز از اجرای این طرح هیچ گونه مقاومت یا مشکلی در این خصوص از سوی کشتارگاه های غیر مجاز صورت نگرفته است.
صیدیوسفی گفت: فعالیت قصابی های غیرمجاز به خاطر قیمت پایین عرضه گوشت در این مراکز بر میزان فروش و عملکرد قصابی های مجاز تاثیر منفی گذاشته و باعث کاهش فروش و درآمد این واحدها شده است که جلوگیری از فعالیت این مراکز موجب رونق دوباره قصابی های مجاز و مورد تایید دامپزشکی می شود.
به گزارش ایرنا، 500 واحد مرغداری و 167 مرکز قصابی غیر مجاز در استان وجود دارد.
در ایلام یک کشتارگاه صنعتی و 11 کشتارگاه سنتی وجود دارد.
حدود 75 قصابی در شهر ایلام وجود دارد که اکنون تنها 25 مورد آنها به فعالیت خود ادامه می دهد، بیشتر کشتارهای غیر مجاز در مهدی آباد و حاشیه شهر ایلام فعالیت دارند که 80 درصد آنها مجوز ندارند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.