اقبال گراوندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان سطح کشت شده گوجه فرنگی برای نخستین بار در مزارع کشاورزی بخش هلیلان انجام شد که به دلیل وضعیت مناسب جغرافیایی این منطقه از بازدهی و راندمان بالایی برخوردار بوده است.
وی افزود: پیش بینی می شود سه هزار و 500 تن گوجه فرنگی از 35 هکتار از اراضی تحت کشت برداشت شود که این میزان محصول در سطح استان و شهرهای همجوار و همچنین از طریق مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر و به فروش می رسد.
وی ارزش ریالی این محصول گوجه فرنگی را بیش از 35 میلیارد ریال و تعداد اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم فصلی آن را 220 نفر عنوان کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول یادآور شد: در راستای کاهش مصرف آب و هزینه های تولید و تغییر الگوی کشت هندوانه که مصرف آب آن زیاد است، کشت گوجه فرنگی را در سطح مزارع شهرستان اجرا خواهیم کرد که کشت نشای گلخانه ای بصورت ترویجی بخاطر کاهش در مصرف آب و مطلوب بودن محصول از مزایای این روش است.
گراوندی از اجرای 35 مورد کانال سازی بین مزارع خبر داد و گفت: برای ساخت این میزان کانال به طول بیش از پنج کیلومتر 12 میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستان اختصاص یافته که هم اکنون در دست ساخت است.
وی یکی از این موارد را ساخت کانال در بین مزارع روستای بیجنوند با اعتبار 320 میلیون ریال ذکر کرد.
شهرستان 59 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 30 کیلومتری ایلام قرار دارد که با داشتن 52 هزار هکتار اراضی آبی و دیم از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی در استان است.
خبرنگار: رضا آزادی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7176/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.