به گزارش ایرنا به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های این هفته نماز جمعه ایلام اظهار کرد: ایجاد راه آهن برای ایلام با توجه به مرز مهران یک ضرورت اساسی است و دولت و قرارگاه اقتصاد مقاومتی با مدیریت آقای جهانگیری باید این خواسته به حق مردم ایلام را در اولویت قرار دهند.
وی با اشاره به گرامی داشت روز حمل و نقل و اینکه ترابری کالا نقشی اساسی در اقتصاد و تجارت ایفا می کند، افزود: در صورت ایجاد راه آهن در استان ایلام حمل و نقل کالا و مسافر به ویژه در ایام اربعین با سرعت و سهولت بیشتری صورت می گیرد و از میزان ترافیک و تصادف تا حد قابل توجهی کاسته می شود .
وی گفت: استاندار ایلام این مطالبه مردم را از طریق دولت پیگیری کند و همچنین احداث مسیرهای جدید و بزرگراه و امنیت راه های استان نیز ضروری است.
امام جمعه ایلام همچنین ار دادن هدیه های گران قیمت از محل بودجه عمومی در مراسم های تودیع و معارفه مسئولان انتقاد کرد و افزود: نباید از بیت المال برای این هدایا هزینه شود بلکه شخص هدیه دهنده باید بهای هدایا را تامین کند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام همچنین خواستار نظارت بیشتر مسئولان ورکارگزاران بر بازار کالا ، سرمایه و اعتبارات عمرانی و جاری شد.
حجت الاسلام لطفی تصریح کرد: رخدادهایی چون اختلاس های میلیاردی، مفاسد اقتصادی، حقوق های نجومی، رکود، گرانی، بیکاری به تدریج موجب ناامیدی و دلسردی مردم می شود.
وی افزود: دلیل اصلی موفقیت و رشد اقتصادی چین در بازارهای جهانی مبارزه جدی این کشور با مفاسد اقتصادی و جلوگیری از ناهنجاری های اقتصادی است و همین عامل باعث سیطره چین بر تمام بازارهای جهانی شده است.
لطفی یادآور شد: مردم ما در تنگنای معیشتی هستند و‌باید بودجه ارائه شده دولت به مجلس بر اساس توان اقتصادی مردم و در راستای کاهش مشکلات آنها باشد ضمن اینکه دولت بر وضعیت بازار و تورم نظارت جدی داشته باشد.
وی گفت: مردم با حضور در صحنه های حساس همچون انتخابات علاقمندی و وفاداری خود را به انقلاب و آرمان های نظام جمهوری اسلامی نشان داده اند و کارگزاران نباید با تصمیم های اشتباه مردم را مایوس کنند.
خطیب نماز جمعه ایلام یاد اوری کرد: انتقاد و‌گوشزد کردن عملکردهای اشتباه به معنای تخریب یا تضعیف آن نیست بلکه نیت اصلاح مواردی است که باعث گرانی، رکود و بیکاری در جامعه شده است.
خبرنگار: زهرا موسوی** انتشاردهنده:**انتشار دهنده شهریار حیدری فر
7179/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.