به گزارش ایرنا، رئیس سازمان نظام پزشکی ایلام در این سمینار گفت: این سمینار با هدف بازتوانی و بازآموزی متخصصان رشته های مختلف، پزشکان عمومی، پرستاران و ماماها برگزار می شود.
دکتر عباداله فلاحی با بیان اینکه تشخیص بیماری سرطان در مراحل ابتدایی باعث می شود نتیجه درمان مطلوب تر و میزان عود بیماری کم باشد، افزود: باید راه های ساده تشخیص سرطان خصوصا سرطان سینه در مناطق محروم و کم برخوردار به مردم آموزش داده شود.
وی تاکید کرد: روش زندگی، نحوه تغذیه و ورزش و فعالیت جسمانی در بروز سرطان های مختلف تاثیر دارد و خودآزمایی در زمینه سرطان پستان به تشخیص زودرس این بیماری کمک می کند.
وی یادآور شد: سالانه بیش از هفت هزار در کشور به سرطان مبتلا می شوند و در حالیکه میانگین سنی ابتلا به سرطان در دنیا بین 55 تا 65 سال است این میانگین در ایران 45 تا 55 است و در مواردی ابتلا به سرطان در سنین پایین تر نیز دیده می شود.
رئیس سازمان نظام پزشکی ایلام، محورهای همایش را اپیدمیولوژی سرطان پستان در ایلام، ملاحظات ژنتیکی، ریسک فاکتورها و غربالگری و تشخیص سرطان پستان، ارزیابی های توده های پستان، روش های تصویربرداری و سرطان پستان، پاتولوژی دو مرحله ای سرطان پستان، اصول درمان جراحی و اصول درمان مدیکال عنوان کرد.
دکتر فلاحی افزود: این سمینار ویژه فوق تخصص های انکولوژی، متخصصان داخلی، زنان و زایمان، پاتولوژی، جراحی و طب اورژانس، پزشکان عمومی و ماماهاست و امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته می شود.
به گزارش ایرنا، بر اساس آمار سال 93 بیش از 635 نفر در این استان به انواع مختلف سرطان مبتلا هستند که از این تعداد 338 مورد زنان و 297 مورد مردان هستند.
بر اساس این آمار، شایعترین سرطان ها در این استان در بین زنان سرطان سینه و در بین مردان سرطان پوست است.
بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، جمعیت این استان 580 هزار و 158 نفر معادل 73 صدم درصد جمعیت کل کشور رتبه آخر میزان جمعیت را در میان استان ها دارد.
خبرنگار: معصومه امیدی**انتشار دهنده :شهریار حیدری فر
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.