اخذ تعهد از مالکین ساختمان های دارای آسانسور و صدور پایان کار برای ساختمان های مذکور بدون تاییدیه ایمنی آسانسور توسط شهرداری خلاف قانون است.

مهناز همتی مدیرکل استاندارد استان ایلام در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا استان ایلام با اعلام این مطلب گفت: مطابق مصوبه شورای عالی استاندارد مبنی براجرای مقررات استاندارد اجباری آسانسور برقی و هشدارهای مکرر سازمان ملی استاندارد ایران و این اداره کل در باره لزوم اجرای استاندارد آسانسور و عدم صدور پایان کار ساختمان‌های دارای آسانسور بدون تاییدیه ایمنی توسط شهرداری ها، شهرداری ها هرچه سریعتر نسبت به لغو روند اخذ تعهد از مالکین برای نصب آسانسور بعد از صدور پایان کار که توسط کمیسیون ماده 100 شهرداری انجام می شود اقدام کند.

همتی افزود: صدور پایان کار ساختمان قبل از اخذ گواهی ایمنی آسانسور غیر قانونی می باشد و در صورت مشاهده مراتب جهت رسیدگی به مراجع قضایی اعلام می‌شود.

مدیر کل استاندارد ایلام همچنین در ادامه اظهار نمود: اخیرا  مشاهده شده است که برخی افراد و شرکت های سودجو، بدون دانش فنی و بدون داشتن پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور اقدام به نصب آسانسور می‌کنند.

مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: ضمن هشدار، به اطلاع عموم مردم، مالکین، پیمانکاران، مدیران مجتمع های مسکونی، تجاری و کارپردازان ادارات و دستگاههای اجرایی استان که در عقد قرارداد دخیل هستند می رساند  برای نصب آسانسور باید از شرکت های دارای پروانه طراحی و مونتاژ معتبر به نام خود شرکت مجری از سازمان صنعت، معدن و تجارت قرارداد عقد نمایند و. در نصب و راه اندازی و سرویس نگهداری سالیانه آسانسور از این شرکت های مجاز استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در صورت عقد قرارداد با شرکت های غیرمجاز و بروز حادثه، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکان و مدیران ساختمان های دارای آسانسور است.

وی در پایان عنوان کرد: از مردم عزیز تقاضا می شود که به هیچ عنوان از آسانسورهایی که  گواهی‌نامه ایمنی رسمی و معتبر استاندارد ندارند، استفاده نکنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.