به گزارش ایرنا، محمد علی کوزه گر روز یکشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی عکس و رسانه مسیر سبز ویژه اربعین حسینی در ایلام با تصریح بر اینکه ' برخی افراد به سازمان های حمایتی کم اعتماد هستند' افزود: عملکرد دستگاه های حمایتی باید در جهت جلب و ارتقا اعتماد مردم باشد.
وی گفت: اعتماد مردم در بهزیستی حفظ شده به طوری که در زلزله اخیر 220 کامیون کمک مردمی به ارزش 160میلیارد ریال و 200کانکس از طریق این سازمان به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال شد.

**ضرورت برخورداری معلولان از همه حقوق شهروندی
معاون بهزیستی کشور همچنین برخورداری معلولان را از همه ظرفیت های قانونی را حق ضروری و قانونی انان دانست و گفت: همه افراد جامعه باید به برابر از خدمات عمومی برخوردار باشند.
وی با بیان اینکه مدیریت ناصحیح منابع و توجه ویژه به یک قشر، موجب افسردگی دیگر افراد جامعه می شود گفت: حقوق معلولان باید مانند سایر افراد در جامعه رعایت شود و در این زمینه هم مردم و هم مسئولان باید اهتمام جدی داشته باشند.
کوزه گر اظهار کرد: مسئولان باید محدودیت ها را برای احقاق حقوق معلولان رفع و زمینه برخورداری انان را از همه امکانات ایجاد کنند.
معاون سازمان بهزیستی کشور معلولیت را یکی از آسیب های شایع اجتماعی ذکر کرد که برای کاهش آن همه افراد جامعه باید احساس مسئولیت اجتماعی داشته باشند.
کوزه گر گفت: سالانه بین 15تا 20 هزار نفر بر اثر حوادث جاده ای جان خود را از دست و تعداد زیادی هم دچار نقص عضو (معلولیت) می شوند.
وی میزان مرگ و میر ناشی از سرطان و حوادث جاده ای در کشور را به ترتیب 14درصد و 18درصد کل فوت ها عنوان کرد و گفت: این مساله میزان مسئولیت و توجه بیشتر به ان را از سوی صاحبان صنایع خودرویی کشور را دوچندان می کند.

*** حمایت بهزیستی از 1میلیون و 300 هزار نفر معلول
کوزه گر مجموع مددجویان زیر پوشش سازمان بهزیستی کشور را پنج میلیون نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد یک میلیون و 300هزار نفر توانخواه بهزیستی هستند که از خدمات مختلف برخوردارند.
به گفته وی، اکنون 791مرکز شبانه روزی بهزیستی در سراسر کشور به معلولان خدمات ارائه می کند.
مدیر کل بهزیستی استان ایلام نیز در این آیین گفت: تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان توسط نمایندگان مجلس توسعه خدمات دهی به این قشر را تسریع می بخشد.
فرهاد قیصربیگی با اشاره به مقوله سلامت اجتماعی به عنوان یکی از محورهای برنامه ششم توسعه گفت: این سازمان بر اجرای این مهم تاکید فراوانی دارد.
وی با اشاره به وضعیت بیکاری معلولان گفت: بر اساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان سه درصد استخدام دستگاه های اجرایی باید به معلولان اختصاص یافته که در این زمینه انتظار داریم دستگاه های اجرایی مشارکت لازم را داشته باشند.
مدیر کل بهزیستی ایلام همچنین بر لزوم مناسب سازی اماکن عمومی و اداری استان برای سهولت تردد معلولان تاکید کرد.
وی ارایه خدمات توانبخشی، حمایتی، تحصیلی، فرهنگی، ورزشی، ازدواج و غیره را از مهمترین حمایت های این اداره کل از 12هزار معلول استان اعلام کرد.
وی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی عکس و رسانه مسیر سبز ویژه اربعین حسینی توسط این اداره کل گفت: پس از اعلام فراخوان جشنواره 650اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال که 10برگزیده در دو بخش عکس و رسانه های مکتوب معرفی شدند.
در این آیین که با حضور استاندار ایلام و جمعی از مسئولان محلی و معلولان همزمان با روز جهانی معلولان در هتل زاگرس برگزار شد از 10برگزیده این جشنواره و همچنین 27 نفر از معلولان موفق استان تجلیل شد.
خبرنگار: آزاده خرم** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.