علی نجات سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هرگونه کالای خارجی که وارد کشور می شود باید دارای بر چسب اصالت باشد، در غیر این صورت کالای قاچاق محسوب شده و حق عرضه در سطح بازار را نخواهد داشت.
وی افزود: مبارزه به افراد فعال در زمینه واردات داروی قاچاق نیز با توجه به اینکه با سلامت مردم سر و کار دارد، در اولویت های این کمیسیون است و بر این اساس طی 6 ماه نخست سال جاری 74 هزار و 457 قلم انواع داروی قاچاق در استان کشف و ضبط شد که در مقایسه با 23 هزار و 896 قلم داروی کشف شده در مدت مشابه پارسال افزایش 212 درصدی را نشان می دهد.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام یادآور شد: همچنین طی مدت یاد شده 21 هزار و 634 عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی در استان شناسایی شده که 32 درصد به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش را نشان می دهد چراکه پارسال 31 هزار و 871 عدد از این مواد کشف شده بود.
سلیمانی تاکید کرد: بر اساس قانون هر گونه کالای خوراکی، آرایشی و بهداشتی که به صورت قاچاق وارد کشور می شود باید امحا شوند و نمی توان آنها را حتی در صورت داشتن تاریخ اعتبار وارد کرد چرا که با سلامت مردم در ارتباط است و هر گونه کوتاهی در مقابله با ورود این کالاها خطرات جبران ناپذیری را برای شهروندان بدنبال دارد.
وی اضافه کرد: پارسال در زمینه قاچاق پارچه در 6 ماه ابتدایی سال 95 هیچ مورد نداشتیم ولی در دوره مشابه سال جاری تاکنون هشت هزار و 595 متر پارچه قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام گفت: هشت فقره پرونده بالای یک میلیارد ریال طی 6 ماه نخست سال 95 در حوزه قاچاق کالا و ارز استان ایلام تشکیل شده که امسال این تعداد در دوره مشابه به 10 پرونده رسیده است ، ضمن اینکه سال گذشته 576 فقره پرونده زیر یک میلیارد ریال شکل گرفت که این تعداد در سال جاری به 753 پرونده افزایش یافته است.
خبرنگار و منتشر کننده: حسن کهزادیان
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.