سید حسینعلی موسوی روز شنبه در حاشیه بازدید از پتروشیمی دهلران به خبرنگار ایرنا اشاره به تامین خوراک پتروشیمی از ان جی ال 3100 دهلران یادآور شد: بکارگیری نیروهای بومی در پروژه های شهرستان و بویژه پتروشیمی از مهمترین موضوعاتی است که به جد دنبال می شود و روند جذب نیروهای بومی در پتروشیمی در دستور کار قرار دارد.
فرماندار دهلران تولید اتلین و پروپیلن را از محصولات مهم این طرح ذکر کرد و افزود: با راه اندازی مجتمع پتروشیمی دهلران سالانه 650هزار تن اتیلن و 150 هزار تن پروپیلن تولید می شود.
موسوی با اشاره به ظرفیت های دهلران در حوزه های مختلف نفت و گاز،آب و خاک و کشاورزی افزود: متناسب با این ظرفیت ها پروزه های خوبی با اعتبارات کلان در این شهرستان در حال اجراست که ضمن رونق اشتغال و اقتصاد منطقه، موجب توسعه و پیشرفت بیش از پیش شهرستان دهلران و استان ایلام می شوند.
اجرای مجتمع صنایع پتروشیمی دهلران شامل سه واحد بزرگ تولید الفین، پلی اتیلن سنگین و سبک و واحد آفسایت و سرویس های جانبی در 22 کیلومتری شهر دهلران در زمینی به گستره 200 هکتار از سال 88 آغاز شده است.
با بهره برداری از این پروژه که ایجاد اشتغال و راه اندازی صنایع پایین دستی پتروشیمی از اهداف ان عنوان شده سالانه بیش از 650 هزار تن محصول اتیلن و پلی اتیلن تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود. از هزینه اعتباری بالغ بر 3هزار میلیارد و 750 میلیون تومان برای پتروشیمی دهلران خبرداد و گفت:صندوق بازنشستگی نفت تامین این سرمایه گذاری را برای اجرای این پروژه برعهده دارد .
90 درصد سرمایه گذاری این طرح توسط صندوق بازنشستگی نفت و 10 درصد نیز توسط شرکت صنایع ملی پتروشیمی ایران تامین می شود.
خوراک این مجتمع از پالایشگاه گاز و گاز مایع 3100 واقع در چشمه خوش تأمین و با خط لوله ای به طول 45 کیلومتر به پتروشیمی دهلران تحویل می شود.
شهرستان دهلران در 180 کیلومتری جنوب ایلام از منابع غنی نفت و گاز برخوردار است.
خبرنگار:علی رضازاده **اتنتشار دهنده : شهریار حیدری فر
/6034/7175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.