به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست شورای راهبردی جمعیت استان ایلام افزود: با توجه به وضعیت موجود می توان اعلام کرد که توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال در استان نقش موثری در افرایش امید به زندگی دارد.
وی ادامه داد: با این حال با بررسی کارشناسانه می توان عوامل موثر بر افزایش امید در زندگی را در استان مشخص و برای دستیابی به آنها برنامه ریزی لازم را انجام داد.
استاندار ایلام خواستار فعالیت بیشتر دستگاه های فرهنگی در زمینه افزایش نشاط اجتماعی شد و افزود: بخش خصوصی باید در ایجاد مراکز فرهنگی و تفریحی استان نقش آفرینی کند و این مراکز در تمام نقاط توسعه یابند.
سلیمانی دشتکی گفت: فعالیت های فرهنگی باید حاصل پژوهش های علمی در استان باشند تا بتوان به نتایج آنها امیدوار بود و یک اقدام کارساز در زمینه کاهش آسیب ها و افزایش شاخص های امید در زندگی انجام داد.
وی، کاهش موالید و ازدواج و مهاجرت از عوامل مهم کاهش جمعیت در جامعه و استان برشمرد و گفت: دستگاه های متولی فرهنگی برای پیشگیری از این آسیب ها یک برنامه هدفمند و مناسب که بتواند تاثیر مثبتی بر روند افزایش ازدواج پایدار، صعودی شدن موالید و جلوگیری از مهاجرت داشته باشد، اجرا کنند.
استاندار ایلام از پژوهشگران استان خواست تا با بررسی دقیق آسیب های اجتماعی ایلام را شناسایی و با ارائه راهکارهای علمی دستگاه های متولی فرهنگی و اجتماعی را برای کاهش آسیب ها و بهبود شاخص های امید بر زندگی یاری کنند.
به گزارش ایرنا، بر اساس آمار مرکز ایران میزان جمعیت استان ایلام 580 هزار نفر است که کمترین آمار جمعیتی استان های کشور را داراست.
همچنین نرخ رشد جمعیت در استان ایلام از 2.98 به هشت دهم درصد رسیده است، هم اکنون نرخ رشد جمعیت در کشور 1.24 است.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.