مهرانگیز جلیلیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اضافه شدن پایه تحصیلی ششم در مقطع ابتدایی در نظام جدید آموزشی افزود: در اجرای نظام دوره ای مقطع ابتدایی باید به دو دوره (3 - 3) تفکیک شوند که این طرح تا سال تحصیلی گذشته در 50 مدرسه ابتدایی پر جمعیت این استان اجرا شد.
وی ادامه داد: توسعه این طرح در مابقی مدارس این مقطع تحصیلی از برنامه های این اداره کل در سال های آینده است و در مدارس پر جمعیت اجرا می شود.
وی با بیان اینکه بیشترین تعداد مدارس اجرا کننده این طرح مربوط به شهر ایلام است گفت: در سال های اخیر به علت افزایش جمعیت شهر ایلام مدارس ابتدایی پرجمعیت و مجبور به اجرای این طرح شده ایم.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش ایلام بیان کرد: اگرچه اجرای این طرح به علت گردشی بودن شیفت مدارس برای فرزندان مادران شاغل مشکلاتی را بوجود آورده ولی اکنون هشت مدرسه ابتدایی پسرانه و شش مدرسه ابتدایی دخترانه در شهر ایلام بصورت شیفت ثابت صبح فعال هستند.
جلیلیان هدف از اجرای این طرح را تفکیک سنی و تقویت تربیت و تحصیل دانش آموزان اعلام کرد و یادآور شد: سیاست این اداره کل اجرای این طرح در همه مدارس ابتدایی است و در صورت وجود فضای لازم در تمامی مدارس ابتدایی پر جمعیت اجرا خواهد شد.
به گفته وی، به علت اینکه فضای مورد نیاز وجود ندارد نظام تفکیک دوره ای تاکنون در بیش از 50 مدرسه استان انجام گرفته و تعدادی از مدارس ابتدایی مراکز شهرستان ها بویژه مرکز استان به تفکیک دوره ای نیاز دارند.
وی اجرای گسترده این طرح را نیازمند وجود فضاهای آموزشی به تعداد مورد نیاز دانست و گفت: در صورت تامین فضا این طرح در تمامی مدارس ابتدایی استان اجرا خواهد شد.
به گزارش ایرنا، از مجموع 100 هزار دانش آموز استان ایلام، 53 هزار نفر در 740 مدرسه مقطع ابتدایی به تحصیل اشتغال دارند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده:شهریار حیدری فر
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.