کامران سلیمان پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع 2 هزار و 950 میلیارد ریال کل مطالبات گندم کاران استان ایلام تاکنون 2 هزار و 750 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
وی افزود: بیشتر این کشاورزان طلبکار ساکن مناطق سردسیر و شمالی استان ایلام هستند که با توجه به شرایط جغرافیایی عملیات برداشت محصول گندم آنها دیرتر از مناطق جنوبی صورت گرفته و دیرتر نیز بهای گندم به حساب آنها واریز می شود.
سلیمان پور همچنین در خصوص خروج گندم مازاد به خارج از استان یادآور شد: تاکنون 80 هزار تن از گندم مازاد دروم و معمولی به خارج از استان صادر شده است.
به گفته مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام برنامه جاری برای صدور گندم مازاد استان در حال حاضر 40 هزار تن است که روند صدور گندم به دیگر استان های متقاضی تازه آغاز شده است.
به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای 9 سیلوی استاندارد با ظرفیت 260 هزار تن ذخیره گندم است.
225 هزار تن گندم معمولی و دروم با پایان یافتن فصل برداشت این محصول راهبردی در سال زراعی 96 -95 از گندم زارهای استان ایلام برداشت شد.
167 هزار تن از گندم خریداری شده گندم معمولی و 58 هزار تن گندم دروم بوده است .
نرخ تضمینی و خرید هر کیلوگرم گندم دروم 13 هزار و 300 ریال و گندم معمولی 13 هزار ریال است.
44 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام به کشت گندم آبی و بخش قابل ملاحظه ای از این اراضی به گستره 80 هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص یافت.
سال زراعی 95 – 94 به خاطر بارندگی های مطلوب و موثر برای نخستین بار 265 هزار تن ارقام مختلف گندم از کشاورزان این استان خریداری شد.
بر اساس مطالعات وزارت جهادکشاورزی در سال زراعی جاری ایلام استان برتر کشور در زمینه میزان عملکرد در تولید گندم بود.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.