به گزارش ایرنا، اردشیر بوستانی روز یکشنبه در مراسم گشایش نمایشگاه کتاب اظهار کرد: هم اکنون هشت هزار نفر از جمعیت 48 هزار نفری شهرستان آبدانان عضو پنج باب کتابخانه شهری و روستایی هستند که به نسبت سال گذشته 10 درصد افزایش یافته اند.
وی افزود: 40 هزار جلد کتاب و مجلات ادواری در زمینه های علمی ، فرهنگی، ادبیات و تاریخ، علوم پایه، عقیدتی و مذهبی، داستان ، علوم سیاسی ، جغرافیا و دروس تخصصی در کتابخانه های این شهرستان وجود دارد که این تعداد معادل وجود 2 جلد کتاب برای هر فرد باسواد در این شهرستان است.
مسئول اداره کتابخانه های عمومی آبدانان یادآور شد: بر اساس استاندارد ملی برای هر فرد باسواد باید پنج متر فضای مطالعه وجود داشته باشد در صورتیکه هم اکنون برای 20 هزار نفر باسواد این شهرستان فقط 2 هزار و 500 مترمربع فضای فیزیکی موجود است.
بوستانی تاکید کرد: بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاهی بزرگ با چهار هزار و 500 جلد در 2 هزار و 500 عنوان کتاب و در نظر گرفتن 20 درصد تخفیف در محل کتابخانه عمومی امیرکبیر آبدانان افتتاح شده و به مدت 10 روز مهیای حضور علاقه مندان به این عرصه است.
امام جمعه آبدانان نیز در این مراسم گفت: کم رونق شدن بازار مطالعه و داد و ستد کتاب در سبد روزانه خانواده های ایرانی زنگ خطری است که مردم و مسئولان باید آنرا جدی بگیرند.
حجت الاسلام حسین حاجیلری افزود: کتاب و مطالعه نوعی عامل بازدارندگی است که در کنار سلامت جسم، نشاط روح آدمی را تضمین و فضای عمومی جامعه را نیز تامین می کند.
خبرنگار: سید حرمت الله موسوی مقدم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7174/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.