به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام که در پایانه مرزی مهران برگزار شد، همکاری و هماهنگی کشور عراق را در ایام اربعین مطلوب و قابل تقدیر ذکر کرد.
وی گفت: همکاری ایران و عراق برای برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی (ع) به نحوی بود که همه احساس مسئولیت و ایفای نقش و انجام وظیفه کردند تا زائران به راحتی به عتبات عالیات مشرف شوند و بدون مشکل به وطن خود بازگردند.
وی همچنین ارائه خدمات از سوی مردم ودولت عراق را به زائران مناسب عنوان و قدردانی کرد.
وزیر کشور با اشاره به تلاش موثر سپاه و بسیج در این ایام گفت: سپاه همه امکانات و ظرفیت های خود را برای خدمت هرچه بهتر و بیشتر به زائران بسیج کرد .
وی افزود: برای امنیت حضور زائران در خاک عراق نیز هماهنگی مناسب با سردار قاسم سلیمانی در عراق وجود داشت.
رحمانی فضلی رعایت کامل قانون را مشخصه اربعین امسال ذکر و یاد اوری کرد: صدور روادید امسال به صورت انفرادی و به موقع صادر شد در حالی که سال های گذشته صدور ویزاهای دست جمعی مشکلات زیادی به بار آورد.
وی همچنین عدم خروج افراد فاقد گذرنامه و روادید رادستاورد بزرگ اربعین امسال نام برد و تصریح کرد: اجازه خروج به هیچ زائری بدون روادید از مرزها داده نشد.
وزیر کشور با اشاره به بازگشایی مرزهای گفت: برای فعال کردن مرزهای دهلران و خسروی تلاش شد که بنا بر دلایلی انجام نگرفت.
وی خاطر نشان کرد: رایزنی با مسئولان عراقی برای بازگشایی این 2 مرز در اربعین سال اینده ادامه خواهند داد.
وی با تاکید بر تکمیل زیرساخت ها جاده مسیر ارتباطی ایلام - مهران افزود: برای اربعین سال آینده باید بهسازی این محور به طور کامل اجرا شده باشد.
به گزارش ایرنا، وزیر کشور صبح امروز شنبه به منظور بازدید از زیرساخت های مرز مهران و شرکت در جلسه ستاد اربعین در پایانه مرزی، وارد فرودگاه شهدای ایلام شد.
قرار است عصر امروز با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی نشست خبری به منظور تشریح اقدامات صورت گرفته در اربعین 96 برگزار شود.
در ایام اربعین امسال شاهد تردد بیش از یک میلیون و 300 هزار زائر از مرز بین المللی مهران بودیم که تاکنون بیش از ۷30 هزار زائر از این نقطه مرزی به کشور بازگشته اند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.