به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین حاجیلری در خطبه های نماز جمعه این هفته آبدانان اظهار کرد: سختی ها و مشقت های زندگی در بزنگاه های نفس گیر تاریخ عیار ایمان و استقامت اعتقادی انسان است که جریان جهانی اربعین سرور آزادگان عالم مظهر این آزمون عظیم اسلامی است.
وی با تقدیر از قشرهای مختلف مردم استان ایلام بخاطر خدمت به زوار کربلای معلی افزود: عشق و ارادت مردم به امام حسین (ع) و شوق بی نظیر آنان در کنگره با عظمت اربعین نشانه زنده بودن و پویایی فرهنگ و منش عاشورا و نهضت ماندگار کربلا در تاریخ بشریت است.
امام جمعه آبدانان با گرامیداشت نام و باد هشت مرزدار شهید نیروی انتظامی در چالدران آذربایجان شرقی گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل در تلاشند بعد از پایان عمر جریان داعش و تکفیری های ملحد با استفاده از سران نادان دولت های عربی بخصوص آل خبیث سعود جنگ و ناامنی دیگری در منطقه براه اندازند تا بتوانند برای دراز مدت در منطقه بمانند.
خطیب نماز جمعه آبدانان استعفای نخست وزیر لبنان در عربستان را یک اتفاق تلخ و نادر سیاسی عنوان کرد و یادآور شد: این اقدام ذلیلانه علاوه بر خشم مردم و مسئو لان کشور لبنان باعث تعجب و اعتراض افکار عمومی جهان نیز شده است.
حجت الاسلام حاجیلری با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اضافه کرد: علم و آگاهی مایه عزت و اقتدار کشور و توانمندسازی مردم است که منشا آن نیز انس و علاقه افراد به کتاب و منابع معتبر علمی است نه روی آوردن به فضاهای مجعول مجازی.
وی سرانه مطالعه در شهرستان را نگران کننده دانست و تاکید کرد: شایسته است رسانه های عمومی، نهادهای فرهنگی و نهاد خانواده تلاش کنند با تشویق و ترویج علم و دانش سرانه مطالعه را در منطقه ارتقاء دهند.
خبرنگار: سید حرمت الله موسوی مقدم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7174/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.