حجت الاسلام محمد فتاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اقلام فرهنگی شامل چفیه، پیشانی بند، کتابچه زیارت اربعین و غیره به همراه بروشور و ارائه نرم افزار از مهران تا اربعین (حاوی اطلاعات مسیر تردد زائران و موکب ها و اماکن مقدس ) توسط این سازمان مهیا شد که همگی بین زائران اربعین حسینی پخش شده است.
وی با اشاره به آغاز موج بازگشت زائران اربعین حسینی از عتبات عالیات از طریق مرز مهران افزود: با توجه به اینکه پیش بینی می شود عمده زائران تا فردا وارد کشور شوند تمهیدهای لازم برای اسکان و پذیرایی از آنها اندیشیده شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام ادامه داد: 40 مسجد شهر ایلام برای اسکان زائران مهیا و به امکانات اولیه تجهیز و آماده اسکان زائران برگشتی از راهپیمایی اربعین است.
فتاحی از مشارکت سه هزار و 500 نفر از اعضای 220 هیات مذهبی این استان به صورت شبانه روزی برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: این افراد در زمینه پذیرایی از زائران اربعین حسینی و اسکان و همچنین ارائه خدمات فرهنگی در حال خدمات رسانی به عاشقان اباعبدالله(ع) هستند.
وی با اشاره به مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی ایلام به عنوان مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان، افزود: 30 ماموریت مختلف فرهنگی توسط این کمیته در طول ایام اربعین امسال اجرا می شود.
حجت الاسلام فتاحی اعزام 200 مبلغ روحانی به مرز بین المللی مهران از حوزه های علمیه قم، اوقاف و امور خیریه، موسسه های تبلیغی قم، آستان قدس رضوی و سازمان تبلیغات اسلامی به مرز مهران را از اقدام های مهم این سازمان در اربعین امسال برشمرد.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران به عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات همه ساله در آستانه اربعین حسینی میزبان و پذیرای خیل عظیمی از زائران عزادار است.
تاکنون بیش از 50 درصد زائران مرز بین المللی مهران را برای زیارت عتبات عالیات و حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین انتخاب کرده و از این مرز به کشور عراق تردد کرده اند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.