دکتر علی دل پیشه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد زائر اربعین از بامداد امروز شنبه 15 آبان تا کنون تحویل بیمارستان مهران شده و برای دریافت خدمات تخصصی تر در حال انتقال به مراکز درمانی استان هستند.
وی یادآور شد: بر اثر سانحه تصادف خودرو ون با تریلی در کاظمین عراق هفت نفر از زائران دچار مصدومیت شده اند که از طریق زمینی به مرز بین المللی مهران انتقال یافته اند.
وی اضافه کرد: همچنین در یک سانحه تصادف در جاده های مواصلاتی به شهر حله عراق هفت نفر از زائران دچار جراحت و مصدومیت شدند که علاوه بر انتقال به داخل کشور و بیمارستان امام حسین(ع) مهران، در حال اعزام به مراکز درمانی استان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: هفت نفر دیگر از زائران بر اثر بیماری های قلبی، داخلی و تنفسی به درمانگاه های مستقر در عراق مراجعه نموده و پس از ورود به کشور در حال انتقال به مراکز درمانی استان ایلام هستند.
دکتر دل پیشه یادآور شد: تمامی مراکز درمانی استان در ایام تردد زائران اربعین حسینی برای ارائه خدمات در حال آماده باش کامل هستند.
به گزارش ایرنا، روز شنبه 13 آبان نیز 40 مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس زائران اربعین در بدره عراق بوسیله بالگرد و اتوبوس آمبولانس به مرز مهران و بیمارستان ها و مراکز درمانی مهران و ایلام منتقل شدند.
به گزارش ایرنا، خروجی مرزی مهران در جنوب باختری و فاصله 90 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.
امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.
هر سال در ایام اربعین حسینی نزدیک به 2 میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند.
انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2.5 میلیون نفر برسد.
خبرنگار: معصومه امیدی**انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.