نورالدین رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ایستگاه ثابت تندرستی بیمه سلامت مستقر در میدان ارغوان شهر ایلام در سه نوبت کاری به زائرین اربعین خدمات درمانی و پزشکی ارائه می دهند.
وی افزود: این ایستگاه با 21 تیم هفت نفره پزشکی، پیراپزشکی و تزریقات شامل پزشک، پرستار، ماما، کارشناس دارویی و مسئول شیفت در حال ارائه خدمات درمانی به زائران است.
مدیرکل بیمه سلامت ایلام یادآور شد: تمام خدمات درمانی و دارویی نیز رایگان در اختیار زائران قرار می گیرد و داروخانه های طرف قرارداد نیز بدون هیچ محدودیتی اقلام دارویی مورد نیاز را در اختیار زائران معرفی شده از این ایستگاه قرار می دهند.
رحیمی گفت: همچنین انجمن داروسازان استان نیز آمادگی خود را برای رفع کمبود دارو و اعزام کادر درمانی در صورت نیاز اعلام کردند.
مدیرکل بیمه سلامت ایلام اضافه کرد: با توجه به تغییرات آب و هوایی ، بازگشت زائران از عتبات عالیات ، پیش بینی بیماری های تنفسی و جلوگیری از انتشار بیماری در مسیر رفت و برگشت زائرین بیش از پنج هزار ماسک نیز میان آنها توزیع شد.
به گفته رحیمی زائران بدون دفترچه با ارائه کد ملی و اتباع خارجی با ارائه گذرنامه پس از استعلام مشخصات شان از سوی سامانه، در صورت نیاز به بیمارستان ها برای بستری و دریافت خدمات درمانی رایگان معرفی می شوند.
وی افزود: روزانه 6 کارت بستری نیز برای زائران (غیر از حوادث) نیاز به بستری صادر و بصورت رایگان تحت درمان قرار می گیرند.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران به واسطه مزیت امنیت و کوتاهی مسافت تا اماکن زیارتی عراق به یکی از مرزهای پرتردد کشور به عتبات عالیات کشور همسایه تبدیل شده است.
تاکنون بیش از 50 درصد زوار مرز بین المللی مهران را برای زیارت عتبات عالیات و حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین انتخاب کرده و از این مرز به کشور عراق تردد کرده اند.
مرز بین المللی مهران به عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات از ابتدای ماه صفر تاکنون میزبان بیش از یک میلیون زائر عزادار حسینی بوده است.خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.