عباس بیرامی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مراحل نصب این بالن که از سوی کارشناسان پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طراحی و ساخته شده است روبروی ترمینال برکت نصب و راه اندازی شده است.
وی افزود: این بالن که در شعاع 300 متری از فضای جو پایانه مرزی مهران قرار می گیرد، اینترنت با کیفیت مناسب به اپراتورهای تلفن همراه را پوشش می دهد و زائران می توانند براحتی و بدون مشکل از این امکان بهره مند شوند.
مدیرکل فناوری ارتباطات و اطلاعات استان ایلام تاکید کرد: علاوه بر ارتقاء ظرفیت اینترنت در شهر مهران، 11 سایت بی تی اس، 11 سایت پرتابل سیار و 2 سایت ثابت در مسیر پل زائر تا پایانه مرزی مهران نصب شده است.
بیرامی از نصب کانکس چتر وای فای در پایانه مرزی مهران به صورت رایگان جهت استفاده زائران یادآور شد: 14 باجه تلفن ثابت، هشت دستگاه آی تی ام خودپرداز غیرنقدی، 2 دستگاه خودپرداز در سطح شهر و پایانه مرزی مهران نصب و هشت دستگاه خودپرداز بانکی در مسیرهای تردد زائران در سطح استان مستقر شده است.
وی از افزایش چهار گیگابایت پهنای باند در شهر مهران خبر داد و گفت: شعب پست سیار برای حمل نذورات و اشیاء گم شده زائران نیز در مهران دایر شده است.
مدیرکل فناوری ارتباطات و اطلاعات استان ایلام اضافه کرد: اپراتورهای تلفن همراه افزون بر افزایش پوشش 3G با بیشترین ظرفیت در طول راه های دسترسی به شهر و پایانه مرزی مهران بیش از 40 سایت بی تی اس با حداکثر قدرت نیز در استان ایلام راه اندازی کرده اند که این امکانات همه برای تامین ارتباط اینترنت و خدمات دهی به زائران اربعین انجام شده است.
بیرامی تاکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تمام امکانات دستگاه های اجرایی زیر مجموعه خود را بکار گرفته تا زمینه دسترسی آسان زائران اربعین در مرز مهران به خدمات ارتباطی شامل اینترنت، ارتباط تلفنی همراه و ثابت، پست و پست بانک فراهم شود.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین کانون تردد زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات است.
پیش بینی می شود در ایام منتهی به اربعین حسینی امسال بیش از 2 میلیون زائر از طریق مرزهای کشورمان با عراق تردد کنند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.