سید محمد علوی فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استان معین برای کمک و همیاری با استان ایلام در بحث اربعین استان های خراسان شمالی، سمنان، قزوین ، گیلان، لرستان ، مازندران و مرکزی هستند.
وی ادامه داد:خیرین و موکب داران هشت استان معین در مرز بین المللی مهران استقرار یافته و آماده اسکان و تامین غذای روزانه شماری از زائر اربعین هستند.
وی افزود: پیگیری جذب مشارکت خیرین و بحش خصوصی از وظایف این کمیته است که با هماهنگی و راه اندازی موکب ها فعالیت آنان در ارایه خدمات به زائران در حال انجام است.
علوی فر گفت: تاکنون حدود 88 پروانه موکب داری برای اربعین حسینی سال جاری از سوی کمیته مشارکت‌های مردمی استان و ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور صادرشده است.
وی، بابیان اینکه مردم استان ایلام همواره استقبال بی‌نظیری در راستای پذیرایی و استقبال از زوار اربعین حسینی داشته‌اند، افزود: طرح صدور پروانه برای موکب‌های اربعین حسینی به‌منظور ساماندهی و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به زوار حسینی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: این موکب‌ها با حضور مردم ولایی استان ایلام در ایام اربعین حسینی به‌صورت شبانه‌روزی به زوار حسینی ارائه خدمت کرده و خدمات پذیرایی، اسکان و هدایت زوار را بر عهده‌دارند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ایلام گفت: برای تمامی موکب‌ها، هیئات‌ پذیرای و ایستگاه صلواتی پروانه فعالیت و شناسنامه صادر شده و تمام هیئت‌های مذهبی، کانون‌های مساجد، هیئت‌های مردمی، حسینیه‌ها و همه افرادی در اربعین حسینی فعالیت دارند مجوز خود را از ستاد بازسازی عتبات عالیات استان دریافت کرده اند.
علوی فر، مرز بین المللی مهران را یکی از امن‌ترین و مهم‌ترین مرزهای کشور برای تردد زوار اربعین حسینی نام برد و گفت: کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی در تلاش است که با کمک‌ها و حمایت‌های اقشار مختلف مردم، زمینه استقبال و پذیرایی بهتر از زوار حسینی را فراهم کند.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی **انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
/6034/7177
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.