به گزارش ایرنا، سید کمال الدین میرجعفریان روز یکشنبه در نشست کارگروه استاندارد سازی و ارتقاء کیفیت خدمات کالا اظهار کرد: همه باید با همکاری هم در جهت نهادینه سازی فرهنگ استفاده از محصولات و تولیدات استاندارد در جامعه تلاش کنیم چرا که موضوع استاندارد در واقع با سلامت و امنیت جامعه سر و کار دارد و جدی گرفتن آن موجب ارتقاء سطح سلامت و کاهش هزینه ها در سطح جامعه می شود.
وی افزود: استاندارد سازی محصولات، خدمات و کالاهایی که ارائه می شود، نیازمند توجه و پیگیری جدی توسط مسئولان مرتبط است و مدیران دستگاه های اجرایی و خدماتی نباید به راحتی از کنار این موضوع حساس بگذرند.
میرجعفریان با تاکید بر آموزش اجرایی در حوزه استاندارد یادآور شد: فرهنگ سازی و ترویج استاندارد در جامعه می تواند آگاهی مردم را نسبت به این مقوله افزایش داده و در نهایت با تبدیل این آگاهی به مطالبه عمومی منجر به ارتقا کیفیت کالا و خدمات در جامعه شود.

**مهت مرین مشکلات موجود در استاندارد سازی آسانسورها
مدیرکل استاندارد ایلام نیز در این نشست با اشاره به مشکلات موجود در استاندارد سازی آسانسورها، گفت: عدم اجرایی نمودن مصوبات کارگروه، قدیمی بدون تعداد زیادی از ساختمان های محل نصب آسانسور، عدم دقت نظر ناظران ساختمان ها به مقوله استاندارد و عدم نظارت کافی بر کار شرکت های نصاب آسانسور از مهتمرین مشکلات موجود در استاندارد سازی آسانسورها است.
مهناز همتی از بازرسی 30 مورد از آسانسورهای منصوبه دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها، مرکاز درمانی و بانک ها توسط شرکت های تایید صلاحیت خبر داد و افزود: در بازرسی های بعمل آمده تمامی آسانسورها دارای نقص هستند و نواقص در حد عمده، بحرانی و فوق بحرانی است و استفاده از این آسانسورهای در این شرایط بسیار خطرناک است.
وی با تاکید بر اینکه حوزه فعالیت های استاندارد گسترده است، اضافه کرد: ترویج فرهنگ استاندارد را در استان با جدیت پیگیری می کنیم چون بحث کیفیت و استاندارد سازی برای ما بسیار مهم است بنابراین امیدواریم مدیران دستگاه های اجرایی نیز توجه بیشتری به این مقوله داشته باشند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.