به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست اعضای ستاد اربعین استان ایلام اظهار کرد: با توجه به شرایط عراق باید تحرکات و اقدامات تروریستی گروهک های تکفیری و داعش باید توجه جدی شود.
وی افزود: یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه شود مساله ورود و تجمع زائران اتباع بیگانه و کسانی است که به صورت غیر قانونی و بدون ویزا وارد مرز می شوند.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: باید علاوه بر مقابله با مساله ویزای جعلی و گران شدن نرخ تهیه ویزا توسط افراد سودجو از خروج افراد فاقد ویزا از مرز نیز جلوگیری شود.
وی به زیرساخت های اربعین نیز اشاره کرد و گفت: باید زیرساخت هایی چون راه، آب، مخابرات، و برق تا قبل از حضور زائران تکمیل شود و همچنین وسایل نقلیه ضروری در تمام حوزه ها چون بالگرد، خودروآتش نشانی، جرثقیل، آمبولانس و خودرو حمل جسد تامین شود.
استاندار ایلام افزود: در حوزه راهسازی به گفته پیمانکاران تا پنج آبان پل روگذر مسیر ارغوان و نیز 36 کیلومتر از جاده ایلام به مهران تکمیل و سه و چهاربانده شود و 30 کیلومتر باقیمانده این مسیر برای سال آینده تکمیل می شود.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: پل بان رحمان در مسیر ترشابه در حال انجام و نصب است و سه نقطه حادثه خیز و خطرناک در مسیر ترشابه به ملکشاهی واقع در روستاهای گنبد، ملک آباد و ترشابه باید اصلاح شوند.
وی با انتقاد از کم بودن علائم راهداری در طول مسیر منتهی به مهران گفت: گاردریل و نیوجرسی اندک است و دستگاه های مربوطه باید قبل از اربعین این علائم را نصب کنند و برای نصب آن در حوزه تامین اعتبار مشکل وجود ندارد و نیز خط کشی و رفع نقاط حادثه خیز برای رفع کاهش تصادف باید هرچه سریع تر انجام بپذیرد.
وی مدیریت پارکینگ ها و ایجاد نظم و امنیت این توقفگاه ها توسط نیروی انتظامی، ساماندهی و شناسایی پارکینگ های محلی و جلوگیری از ایجاد توفقگاه های محلی در خارج از محدوده شهر از دیگر مباحث مورد ذکر توسط استاندار ایلام بود.
استاندار ایلام افزود: همچنین تعداد و مکان ایستگاه های صلواتی مشخص شود و برای جلوگیری از اصراف و کاهش دور ریز غذاها همه ایستگاه ها و آشپزخانه ها در روز به صورت هماهنگ فقط یک غذا را تهیه و توزیع کنند.
به پیشنهاد سلیمانی ایستگاه های صلواتی روبروی فروشگاه ها و مغازه ها دایر نشود تا زائران برخی از اقلام مورد نیاز خود را از این فروشگاه ها خریداری کنند و عمده این ایستگاه ها خارج از شهر راه اندازی شوند.
وی به مدیران دستگاه ها و نیز گردانندگان ایستگاه های صلواتی یادآور شد: در حد نیاز تمام نیازها و مایحتاج مورد نیاز خود را در داخل استان خریداری و فروشندگان نیز منصفانه رفتار کنند.
استاندار ایلام بر هماهنگی و همکاری منسجم دستگاه های اجرایی مرتبط با اربعین در این ایام تاکید کرد و گفت: مدیران مرتبط با اربعین در مرز حضور داشته باشند و مشکلات حوزه خود را کنترل و مرخصی نیروها را به حداقل کاهش دهند.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: ایلام هفته آینده میزبان استاندار جدید واسط است و دستگاه های اجرایی مشکلات و نیازهای مرتبط با دستگاه های خود را ارائه دهند و تا این موارد توسط کمیته مشترک استان های ایلام مورد بررسی و راهکاریابی قرار بگیرد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی * زهرا موسوی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.