به گزارش ایرنا، جمشید تقی زاده روز سه شنبه در نشست شورای اداری دستگاه های زیرمجموعه وزارت کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: از جمله سیاست های این وزارتخانه کاهش آسیب های اجتماعی جامعه هدف چون کودکان کار، کودکان خیابانی، معتادان، فرزندان طلاق تا سال 1400 است.
وی افزود: در این چشم انداز بهبود معتادان به میزان یک میلیون و 432 هزار و 496 نفر، حمایت از کودکان به تعداد هفت هزار و 600 نفر و کنترل افزایش طلاق به میزان 176 هزار و 119 نفر در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.
تقی زاده یادآور شد: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حال تدوین برنامه ها و بسته های حمایتی اجتماعی، تشکیل پرونده های الکترونیکی رفاه اجتماعی و کارگستری برای گروه های هدف نظیر کودکان و زنان بد یا بی سرپرست، معلولان، معتادان و ... در راستای حمایت از این گروه ها و کاهش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی است.
وی تکیه بر تولید، اشتغالزایی و اهتمام به اقتصاد مقاومتی با محوریت فقرزدایی، کاهش معضل بیکاری، اشتغال فراگیر، توانمندسازی گروه های هدف، مهارت آموزی و توسعه منابع انسانی، پایداری صندوق های بازنشستگی، کاهش نابرابری ها و فقر، مهارت آموزی و تعین تکلیف شرکت های زیان ده و سود ده را از دیگر سیاست های وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد.
وی تاکید کرد: اهتمام دولت و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی حمایت از تعاونی ها و نیز سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی و برداشتن موانع تولید و اشتغال زایی بر سر راه این حوزه است.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام هم در این شورا با ارائه گزارشی از وضعیت نیروی انسانی و اشتغال استان ایلام گفت: در 6 ماهه نخست امسال 297 فرصت شغلی در بخش تعاون این استان فراهم شده است.
شکراله شیرخانی اظهار کرد: استان ایلام دارای سه هزار و 285 تعاونی است که در 6 ماهه نخست امسال 29 تعاونی دیگر نیز تشکیل شده است و از این تعداد تعاونی یک هزار و 461 تعاونی فعال است و 452 نفر نیز در این تعاونی ها جذب شده و هفت میلیون و 260 هزار دلار نیز صرف راهبری صادرات تعاونی ها و اتحادیه ها شده است.
شیرخانی یادآور شد: در بخش تعاون و در 6 ماهه نخست امسال 213 تعاونی مورد بازرسی مالی و حسابرسی قرار گرفته و 9 هزار و 540 نفر ساعت دوره های آموزشی برگزار شده است.
وی با بیان اینکه در بخش کارآفرینی و اشتغال نیز حمایت های صورت گرفته است، گفت: در راستای الگوی توسعه مشاغل خانگی از 50 نفر حمایت مالی صورت گرفته و 48 مجوز نیز در این راستا صادر شده است.
شیرخانی ادامه داد: برای 251 نفر نیز از طریق مراکز کاریابی شغل ایجاد شده و هفت پروانه کار صادر و 12 فقره پروانه کار در 6 ماهه نخست امسال تمدید شده است.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: در بخش روابط کار نیز در 6 ماهه نخست امسال 791 دادخواست، 340 تجدید نظرخواهی، 707 رای صادره در هیات تشخیصی و 309 رای صادره در هیات حل اختلاف صورت گرفته است.
به گفته وی اقدامات صورت گرفته فرهنگی در 6 ماهه نخست امسال در این اداره شامل برگزاری 19 برنامه فرهنگی و یک جشنواره استانی امتنان از کارگران گروه های کار و واحدهای نمونه، برخورداری هزار و 909 نفر از کارگران از تسهیلات رفاهی، تفریحی و زیارتی و آموزش 157 کارگر در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.
وی یادآور شد: استان ایلام دارای سه هزار و 285 تعاونی ثبت شده است که از این میزان یک هزار و 461 فعال است، اگر از ظرفیت سه هزار و 280 تعاونی در استان ایلام استفاده شود زمینه اشتغال 23 هزار شهروند در استان ایلام فراهم می شود.
دیدار با استاندار ایلام و بازدید از بیمارستان تامین اجتماعی ایلام از دیگر برنامه های معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه به استان ایلام بود.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.