سید حسینعلی موسوی روز دوشنبه درجریان بازدید از پروژه ان جی ال دهلران به خبرنگار ایرنا افزود:این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود.
وی با اشاره به فعالیت این پروژه ازمهرماه سال گذشته افزود:طرح ان جی ال با هدف جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت خام و تبدیل گاز چاه ها به اتلین به عنوان خوراک پتروشیمی دهلران با ظرفیت 26 میلیون فوت مکعب احداث می شود.
فرماندار دهلران با اشاره به پیشرفت 20درصدی این پروژه و تاکید بر بکارگیری نیروهای بومی گفت: 460نفر در این پروژه مشغول بکار هستند .
وی تصریح کرد: انتظار دمی رود در زمینه بکارگیری نیروهای بومی بیش از این دقت شود و اشتغال و استفاده از ظرفیت های بومی در پروژه های فعال منطقه بیشتر شود.
وی تامین خوراک پتروشیمی دهلران ، ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه و استان ، جلوگیری از آلودگی محیط زیست ، ایجاد ارزش افزوده و حفظ سرمایه های ملی را از مهم ترین دلایل ضرورت اجرای این طرح عنوان کرد.
طرح احداث ان جی ال دهلران در زمینی به گستره 110 هکتار از سال 90 شروع شد که به دلایلی راکد بود تا اینکه در سال 95 عملیات اجرایی آن دوباره شروع و فعالیت آن آغاز شد که با روند پیشرفت 20 درصد وسرعت و تسریع در عملیات اجرایی هم اکنون فعال است و یکی از پروژه های مهم و مورد مطالبه جدی مردم شهرستان در بحث اقتصاد مقاومتی و رونق اشتغال در منطقه است.
تاخیر دراجرای این طرح در شهرستان مرزی دهلران درحالی است که مجموعه دولت و مدیران وزارت نفت به همراه نمایندگان مجلس بر لزوم برداشت سریع از میادین نفتی و گازی مشترک با همسایگان تاکید دارند .
دهلران یکی از قطب های استان ایلام و کشور در حوزه های نفت، گاز و آب و خاک است ولی تاکنون بهره برداری مناسبی از این ظرفیت ها و مواهب خدادادی صورت نگرفته است.
خبرنگار:علی رضازاده*** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7175/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.