اسد قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پروژه ایجاد واریانت گردنه ترشابه به طول 4،5 کیلومتر و با اعتبار اولیه 70 میلیارد ریال از اواخر سال گذشته شروع شد و تاکنون پیشرفت مناسبی داشته است.
وی افزود: نقاط صعب العبور ، حادثه خیز و پیچ های خطرناک این گردنه به طور کامل حذف شده و کمتر از یک کیلومتر باقیمانده نیز آن نیز در دست اقدام است.
فرماندار ملکشاهی با بیان اینکه این مسیر هنوز آماده آسفالت نشده است، تاکید کرد: با توجه به حذف نقاط حادثه خیز که صورت گرفته این مسیر هم اکنون زیر بار ترافیکی قرار گرفته است.
قاسمی یادآور شد: تاکنون برای اصلاح و جاده سازی این گردنه 9 دهنه پل طاقی و دالی و یک میلیون مترمکعب خاکریزی صورت گرفته است.
وی همچنین به ایمن سازی محور ملکشاهی به ایلام و ملکشاهی به مهران اشاره و اضافه کرد: 60 کیلومتر از این مسیرها به وسیله ایجاد خاکریز و شانه سازی و گارد ریل ایمن سازی شده است.
شهرستان ملکشاهی با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر تردد زائران عتبات عالیات از چند سال گذشته با ورود حجم عظیم زائرین اربعین حسینی به استان توانسته است به عنوان محور دوم و موازی نقش تعیین کننده در تسهیل ترافیکی تردد میلیونی زائرین اربعین به مرز مهران ایفا کند.
شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد و 100 کیلومتر جاده فرعی و 70 کیلومتر جاده روستایی محورهای ارتباطی این شهرستان را تشکیل داده است.
خبرنگار: روح اله احمدی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7179/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.