حشمت زرین جوب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق برنامه های انجام گرفته و با توسعه فصل کشت این مقدار به هفت هزار از اراضی زراعی استان توسعه می یابد.
وی پیش بینی کرد: در صورت وضعیت مطلوب و مناسب بارندگی ها در فصول پاییز و زمستان امسال 15 هزار تن کلزا از سوی کشاورزان استان ایلام تولید شود.
زرین جوب افزود: در صورت تحقق برداشت این مقدار کلزا از اراضی کشاورزی استان در هر هکتار 2 هزار و 200 کیلوگرم دانه روغنی کلزا برداشت خواهد شد.
وی یادآور شد: کشت دانه روغنی کلزا تا اوایل آذرماه ادامه می یابد و از اواخر فروردین ماه سال آینده نیز محصول نهایی کلزا توسط کشاورزان برداشت می شود.
به گفته وی قیمت مصوب و تضمینی برای خرید هر کیلو دانه روغنی کلزا را مبلغ 30 هزار ریال شده است.
زرین جوب گفت: اراضی استان ایلام به ویژه در مناطق گرمسیری یکی از مستعدترین استان های کشور در زمینه کشت و تولید کلزا است و هم اکنون این استان رتبه هفتم تولید کلزا در کشور را به خود اختصاص داده است.
به گزارش ایرنا، در سال زراعی 95 - 96 نزدیک به پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام به زیر کشت این محصول رفت که یک هزار و 100 هکتار آن که بیشتر اراضی دیم بود به علت تاخیر در بارش باران های پاییزی، خشکسالی و سرما از بین رفت و در مجموع 6 هزار تن کلزا از اراضی کشاورزی استان ایلام برداشت شد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.