وزیر کشور گفت: استانداران در دولت‌دوازدهم هر سه ماه یک‌بار ارزیابی عملکرد شده تا بتوانیم بدرستی فعالیت های صورت گرفته در استان ها را رصد کنیم.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار ایلام اظهار کرد: جایگاه کشورمان در منطقه بحران‌زده خاور میانه باعث شده با حساسیت بیشتری مشکلات عرصه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به کمبود منابع مالی دولت طی سال‌های اخیر باید تلاش کنیم بهترین عملکردها را ارائه دهیم تا از کمترین امکانات بهترین بهره برداری را داشته باشیم.

وزیر کشور یادآور شد: شرایط جمعیتی کشور ایجاب می کند سالیانه باید برای یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفری که وارد بازار کار می‌شوند، شغل ایجاد شود که تحقق این امر با اکتفا به منابع دولتی امکان‌پذیر نیست و باید از همه ظرفیت‌های بخش‌خصوصی استفاده شود.

رحمانی‌فضلی اضافه کرد: نقش استانداران برای شناسایی ظرفیت‌های هر استان در این میان تعیین کننده است و باید با اعطای مشوق‌های سرمایه گذاری زمینه جذب سرمایه گذاران را برای فعال‌کردن مزیت‌های نسبی هر استان فراهم کنند.

رحمانی‌فضلی یادآور شد: در اوج تحریم‌ها و مشکلات تورم دولت در بحث برجام و تنش‌زدایی موفق عمل کرد و در منطقه نیز موفق و در داخل کشور نیز تاثیرگذار بود.

وی با تاکید بر اینکه استانداران جدید باید سیاست‌های دولت را پیگیری کنند و توسعه‌ استان را مدنظر داشته باشند، گفت:‌ ایلام در این میان از استان های با ظرفیت بالا در کشور است که در صورت توجه ویژه طی ۱۰ سال آینده در مسیر پرشتاب توسعه قرار می گیرد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع پایین دستی در ایلام حرف اول را خواهد زد، بیان کرد: استان ایلام بین استان‌های برتر کشور قرار خواهد گرفت و چهار سال گذشته این استان رشد بیشتری به نسبت میانگین کشوری داشته است.

وی با تاکید بر اینکه رقابت‌های مخرب را جایگزین تعامل نکنیم، گفت: گرایش اصلاح‌طلبی، اصولگرایی و مستقل ملاک نیست و مدیران باید تابع نگاه اعتدالی حسن روحانی باشند و محور همکاری‌ها قانون و با عقلانیت و تفکر و آزادی در چهارچوب قانون کارها را پیش ببریم.

در پایان این مراسم با تمجید از تلاش‌های محمدرضا مروارید، قاسم سلیمانی دشتکی به عنوان استاندار جدید ایلام معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.