منصور محبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد کتاب با موضوع های مختلف ادبیات، فرهنگ بومی و محلی، دفاع مقدس، کودک و نوجوان، دینی و مذهبی و ... از ناشران استان خریداری شده است.
وی هدف از این اقدام را تولید و حمایت از نشر کتاب و تشویق نویسندگان برای خلق آثار هنری با کیفیت و ماندگار اعلام کرد.
به گفته سرپرست امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، این کتاب ها از طریق نهاد کتابخانه های عمومی استان بین کتابخانه های شهرستان ها توزیع تا در دسترس علاقه مندان قرار بگیرد.
محبی همچنین از افزایش روند چاپ و نشر کتاب در ایلام در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: امسال تاکنون 107 عنوان کتاب با حدود 120 هزار نسخه در استان چاپ و منتشر شده در حالیکه طی مدت مشابه پارسال تعداد کتاب های چاپ شده 75 عنوان با 90 هزار جلد بوده است.
وی ادامه داد: این کتاب ها با موضوع های مختلف از جمله ادبیات و فرهنگ بومی، محلی، دفاع مقدس، کودک و نوجوان، دینی و مذهبی و عمومی چاپ شده اند.
سرپرست امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام همچنین با اشاره به چاپ 2 کتاب با موضوع اربعین حسینی و با عنوان مکالمات محاوره ای عربی و فارسی و بگو مگوهای خودمانی عربی و فارسی توسط انتشارات جوهر حیات گفت: این کتاب ها راهنمای مفیدی برای زائران عتبات عالیات خواهد بود.
وی با یاداوری اینکه هم اینک 24 ناشر در استان ایلام فعالیت دارند، اضافه کرد: 350 نویسنده در استان ایلام فعال و کار نگارش و نشر کتاب را انجام می دهند.
25 هزار ایلامی در کتابخانه های عمومی این استان عضویت دارند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.