به گزارش ایرنا ، مراسم عزاداری روز عاشورا در شهر بدره با مشارکت همه اقشار دل سوخته و عاشقان صداقت و راستی در مرکز این شهر و با حضور هیات های مختلف سینه زنی و زنجیر زنی برگزار شد.
سوگواری مردم شهرستان بدره در هیات ها ، مساجد و دسته های متحرک سینه زنی و زنجیر زنی در دهه اول محرم همزمان با سایر نقاط کشورمان در سوگ شهادت امام شهید و یاران باوفایش برگزار می شود.
این مراسم معنوی که با نوای نوحه های کردی ، لری ، لکی و فارسی و مشارکت همه اقشار جامعه ،م ردم و مسئولان مختلف برگزار می شود ، نهایت ارادت و پاسداشت به ساحت مقدس امامت و ولایت در نزد مردم ولایتمدار شهرستان را به نمایش می گذارد.
در دهه اول محرم ، حال و هوای شهرستان بدره صورتی از حزن و اندوه می گیرد و رخت و ردای سیاه از گوشه گوشه شهر و روستاها و سر درب منازل آویزان می شود ، بوی نذری های معطر به یاد شهیدان کربلا ، مشام کوچه ها را پر می کند و دعا ، مناجات و زیارت عاشورا ، دلها را هوایی می کند.
در دهه اول محرم 17 نفر از روحانیون و مبلغین مذهبی اعزامی از حوزه های علمیه ، جهت تبیین و تشریح ابعاد مختلف فرهنگ عاشورا و روشن سازی هدف قیام امام حسین علیه السلام در مساجد مختلف روستاهای سطح شهرستان بدره حضور یافته اند.
در شهرستان 16 هزار نفری بدره 33 هیات مذهبی و 17 مسجد وجود دارد که در امر سامان دهی و برگزاری مراسم مذهبی دهه اول محرم و سایر برنامه های مذهبی فعالیت دارند.
خبرنگار: ابراهیمی * دارابی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.