به گزارش خبرنگار ایرنا، حشمت الله عسگری روز چهارشنبه در نشست طرح تکاپو اظهار کرد: منابعی که سالانه برای ایجاد طرح های اشتغالزا در کشور اختصاص می یابند، کم نیستند اما به دلیل نبود کارفرمایی که بتواند به درستی این منابع را جذب و ایجاد اشتغال و درآمدزایی کند، منابع هدر می رود.
وی با اشاره به تعیین سهمیه هفت هزار میلیارد ریالی برای اجرای اهداق طرح تکاپو در استان از دستگاه های تخصصی خواست وظیفه خود را در خصوص اجرای دقیق انطباق سیاست های کلی و تعیین افراد انجام دهند و به بهانه اینکه منابع متعلق به بانک است، آنرا هدر ندهند.
عسگری از دستگاه های تخصصی خواست با اطلاع رسانی مناسب از کارفرما و مجری طرح برنامه بخواهند آنان را برای چگونگی اجرای طرح سودآور راهنمایی کنند.
وی خواستار تعیین تکلیف سامانه رصد شد و گفت: ایرادات این سامانه در راستای ثبت نام دقیق افراد جویای کار برای طرح کاروزی باید هرچه سریعتر برطرف شود.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: طرح تکاپو حلقه مفقوده اشتغال است که امیدواریم با اجرایی شدن آن وضعیت ایجاد اشتغال پایدار در بخش های مختلف تسهیل و تسریع یابد.
مجتبی شیرخانی اظهار کرد: اکنون سهم استان از اعتبارات این طرح هفت هزار میلیارد ریال است که با اجرای دقیق طرح های اشتغالزا این سهم به 10 هزار میلیارد ریال از 200 هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته می تواند، افزایش یابد.
وی به یک کاسه شدن اعتبارات اشتغالزا در استان اشاره کرد و گفت: تجمیع اعتبارات اشتغالزا می تواند با دنبال کردن اهداف مشترک دسترسی ما را به اهداف اشتغال پایدار در استان سرعت بخشد.
کارگزار طرح تکاپو در این نشست ضمن تشریح اقدامات و منابع اختصاص یافته برای ایجاد اشتغال آن در کشور و استان گفت: تسهیلات اشتغالزا این طرح در کشور 200 هزار میلیارد ریال است که سهم استان ایلام از آن هفت هزار میلیارد ریال است.
هدایت پویا اظهار کرد: طرح تکاپو با هدف راه اندازی کسب و کارهای خرد در مناطق شهری و روستایی در بخش های مختلف گردشگری، کشاورزی، خدماتی و ...اجرا می شود.
وی بهبود فضای کسب و کار، توسعه آموزش های مهارتی متناسب با اشتغال بخش های مختلف، تربیت نیروهای ماهر، رفع ابهامات، تقویت آموزش های فنی و حرفه ای از دیگر اهداف اصلی طرح تکاپو است.
وی ادامه داد: برای ایجاد شغل باید توجه داشت که در برخی مواقع نیاز به اعتبار نیست و تنها با هماهنگی و همراهی بیشتر می توان شغل مناسب ایجاد کرد.
مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام نیز به راه اندازی رشته هتل داری در ایلام و تربیت نیروی مورد نیاز از فصل آتی در دانشکده فنی و حرفه ای استان خبر داد و گفت: با توجه به وجود طرح های بوم گردی، هتل ها و مسافرخانه ها در ایلام تربیت نیروی ماهر متناسب با این رشته نقش مهمی در توسعه گردشگری استان دارد.
رضا نصری به تداوم کلاس های پشم ریسی در استان اشاره کرد و افزود: تبلیغات و اطلاع رسانی نقش مهمی در توسعه گردشگری و معرفی استان دارد.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری نیز در این نشست به جذب سه هزار و 300 نفر از طریق طرح کارورزی در استان که سهمیه امسال است، اشاره کرد و گفت: برای اجرایی شدن این سهمیه باید اطلاع رسانی مناسبی به دستگاه ها و بخش های کارفرمایی در استان انجام گیرد.
حیدر نعمتی اظهار کرد: اکنون بیشتر متقاضیان دریافت تسهیلات با دنبال کردن یک رویه از طریق دفتر روستایی، کمک های فنی و اعتباری و دفتر سرمایه گذاری سعی در دستیابی به تسهیلات هستند که باید اقدام مناسبی برای هدایت آنان انجام گیرد.
به گزارش ایرنا، در این نشست طرح های تکاپو در حوزه گردشگری، کشاورزی و روستایی مورد بررسی قرار گرفتند.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده:' حسن کهزادیان
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.