ایوب دارابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد دام در مناطق روستایی و عشایری بصورت رایگان برای دامداران منطقه مایه کوبی شده اند.
وی افزود: این تعداد مایه کوبی شامل واکسن های آبله، تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr)، اکتیمای واگیر، تب مالت، لمپی اسکین گاوی و ... بوده که در جمعیت دام سبک و سنگین شهرستان انجام شده است.
رئیس دامپزشکی دهلران تاکید کرد: طی این مدت 806 قلاده سگ نیز علیه بیماری هاری مایه کوبی شده و همچنین نظارت های شرعی ، بهداشتی قبل و بعد از کشتار بصورت روزانه بر روی دام های ارجاعی به کشتارگاه انجام و نمونه برداری و تست های مختلف از مراکز آبزی پروری، زنبورستان ها و مرغداری ها بر حسب ضرورت انجام گرفت.
دارابی گفت: با توجه به در پیش بودن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و ضرورت بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی و به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت دام های قربانی و تامین بهداشت عمومی، اداره دامپزشکی دهلران در سطح شهرها و بخش های تابعه اقدام به ساماندهی 2 گروه ثابت و چهار گروه سیار بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی ویژه کرده که متشکل از 2 دکتر دامپزشک و 12 بازرس بهداشت گوشت و یک ناظر ذبح شرعی است.
وی افزود: ساعت کشیک از هفت صبح الی 13 ایام تاسوعا و عاشوراست و تلفن ستاد مرکزی 33722769 آماده پاسخگویی به همشهریان است.
شهرستان دهلران در 228 کیلومتری جنوب ایلام دارای ۳۵۰ هزار راس دام سبک و 12 هزار راس دام سنگین است.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.