حجت الاسلام حشمت رستمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدح و سنای اهل بیت(ع) در ایام مختلف مذهبی اعم از ولادت و شهادت یکی از آیین های رایج در بین شیعیان محسوب می شود.
وی ادامه داد: جایگاه رفیع ائمه معصومین (ع) در عالم هستی و نزد پروردگار و از طرفی مقام جانشینی پیامبر مکرم اسلام (ص) و نقش هدایتگری آنها هر انسانی را وا می دارد که خود را به آستان مقدس ایشان نزدیک کند که یکی از راه های تقرب به آنها ذکر فضایل و مناقب آنها است.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام اظهار کرد: بدون شک شخص پیامبر مکرم اسلام (ص) و همه امامان معصوم دارای تمامی سجایا و فضایل اخلاقی بوده و در قله انسانیت مقامی بسیار بلند دارند و از هر عیب و نقصی منزه بوده و دارای مقام عصمت هستند.
رستمی اضافه کرد: همواره در طول تاریخ بسیاری مریدان مکتب اهل بیت(ع) حالات و القابی را به ائمه نسبت می دهند که نه تنها واقعیت نداشته بلکه به گونه ای توهین به ساحت مقدس آنها است.
وی ادامه داد: گاهی برخی مداحان و یا سخنرانان که به خیال خود درصدد هستند شان و جایگاه اهل بیت(ع) را با کلماتی برای مردم تشریح کنند اما این الفاظ آنها دور از قداست و شان آنهاست.
وی گفت: متاسفانه گاهی برای تعظیم شعائر و یا در آیین های عزاداری بویژه ماه محرم برخی شیعیان کارهایی را انجام می دهند که به نوعی بدعت بوده در حالیکه بدعت گذاری در دین مقدس اسلام حرام است.
رستمی با بیان اینکه این بدعت ها در ماه های محرم و صفر نمود بیشتری دارد، افزود: ایجاد سبک های جدید مداحی، الگوگیری نامناسب از آهنگ های هیجان انگیز در مداحی ها، ساختن گهواره های نمادین، گرفتن آیین عروسی نمادین حضرت قاسم که هیچگونه سند تاریخی ندارد و غیره از جمله این بدعت هاست که برخی عزاداران به آن دامن می زنند در حالیکه این مسایل چیزی جز خرافه نیست.
وی گفت: در قبال خرافه ها و بدعت ها مردم و متولیان فرهنگی مسئولیت سنگینی دارند و باید با آموزش های مکرر، استفاده از منابع تاریخی به ذکر فضایل اهل بیت(ع) پرداخته و واقعیت های تاریخ را بیان کنند و آنها را از هرگونه بدعت و خرافه بر حذر داشته و باطل بودن این بدعت ها را برای مردم تشریح کنند.
آیین های عزاداری اباعبدالله (ع) در استان ایلام توسط 890 هیات مذهبی در حدود 600 مسجد و حسینیه در حال برگزاری است.
استان شیعه نشین ایلام 580 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.