حیدر علی حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اقلیم غالب سردسیر این شهرستان طی سالیان گذشته سطح کشت و توسعه باغات گردو در میان باغداران این منطقه رواج داشته است.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 740 هکتار از اراضی این شهرستان به انواع باغات مثمر اختصاص دارد، افزود: از این مقدار 313 هکتار باغ گردو است.
مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی یادآور شد: بیش از یک هزار و 600 نفر از جمعیت 22 هزار نفری شهرستان ملکشاهی هم اکنون در زمینه باغداری فعالیت می کنند و با توجه به ویژگی ها و استعداد این منطقه در پرورش میوه این روند نیز رو به افزایش است.
حسینی تاکید کرد: سال گذشته یک هزار و 500 تن انواع میوه در این شهرستان برداشت شد و پیش بینی می شود تا پایان برداشت امسال 2 هزار تن انواع میوه تولید و روانه بازار مصرف استان شود.
وی اضافه کرد: 50 هکتار از اراضی آبی این شهرستان نیز در سال زراعی جاری به کشت سبزی و صیفی اختصاص دارد که پیش بینی می شود امسال 520 تن محصول به ارزش 13 میلیارد ریال از این اراضی برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی با اشاره به حمایت های دولت از باغداران این شهرستان اضافه کرد: جهاد کشاورزی با اعطای تسهیلات بلاعوض، پرداخت 90 درصد هزینه اجرای طرح های نوین آبیاری ، احداث ایستگاه های پمپاژ و خط انتقال آب در سایت های باغداری بالای 10 هکتار، حمایت های مناسبی برای توسعه باغداری در شهرستان انجام داده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و به لحاظ موقعیت جغرافیایی، آب و هوایی مناسب و مناطق کوهستانی مستعد توسعه باغات است که یکی از ظرفیت های مهم برای تولید و اشتغال محسوب می شود و نقش ویژه ای در سبد درآمدی و معیشتی خانوارهای این شهرستان دارد.
خبرنگار: روح الله احمدی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7179/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.