به گزارش خبرنگار ایرنا، حشمت اله عسگری روز شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اطهار کرد:در کشتارگاه نظارت مستمر بر سلامت کشتارها انجام می گیرد اما در کشتارهای غیر مجاز این امکان وجود ندارد که همین امر موجب شیوع بیماریهای مشترک دام و انسان می شود.
وی ادامه داد: شورای تامین و مراجع قضایی نسبت به بازرسی و برخورد با کشتارهای غیر مجاز اقدام کنند تا علاوه بر حفظ سلامت شهروندان، کشتارگاه ایلام با تهدید تعطیلی مواجه نشود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز گفت: حدود 75 قصابی در شهر ایلام وجود داشت که اکنون تنها 25 مورد انها به فعالیت خود ادامه می دهد.
یاراله نصیری اظهار کرد: بیشتر کشتارهای غیر مجاز در مهدی آباد و حاشیه شهر ایلام فعالیت دارند که 80 درصد آنها مجوز ندارند.
وی ادامه داد: پایین بودن قیمت گوشت در کشتارهای غیر مجاز موجب ورشکستگی قصابی های داخلی شهر ایلام شده و به همین خاطر بیشتر آنها تعطیل شده اند.
وی تاکید کرد: تداوم این رویه موجب ورشکستگی صنعت کشتارگاه استان و بیکاری کارگران این کشتارگاه می شود به همین دلیل باید اقدام جدی صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، در این نشست 12 طرح صنعتی و کشاورزی مطرح شد که مشکلات آنها شامل معوق شدن تسهیلات، استمهال مجدد و همچنین تامین سرمایه در گردش بود.
در این نشست همچنین مصوبات کمیته کارشناسی رونق تولید استان نیز مورد بررسی قرار گرفت.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی **انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.