سید کمال الدین میرجعفریان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مزایده برای انتخاب پیمانکار پروژه چهار بانده کردن چوار- ایوان به طول چهار کیلومتر برگزار و پیمانکار آن نیز شرکت خرداد راه انتخاب شده است.
وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه با حضور استاندار ایلام کلنگ زنی شد و اعتباری معادل 39 میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: مدت قرارداد این پروژه با پیمانکار مربوطه 9 ماه است که عملیات اجرایی آن از اول مهرماه شروع و تا پایان خردادماه تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.
میرجعفریان با اشاره به اهمیت چهاربانده شدن این مسیر در کاهش تصادفات جاده ای یادآور شد: با تکمیل احداث این جاده تحولی چشمگیر در تسهیل تردد در این جاده شریانی و کاهش تصادفات ایجاد خواهد شد.
به گزارش ایرنا، مسیر ایوان - چوار ( کله جار) یکی از محورهای ارتباطی به شهرستان ایلام مرکز استان است که با داشتن تردد بسیار، همواره تصادفات مرگباری در این محور رخ می دهد که یکی از عوامل این تصادفات، عرض کم جاده است که با تعریض این نقطه می توان امیدوار به کاهش حوادث رانندگی در این مسیر بود.
هم اینک بیش از 120 کیلومتر بزرگراه، 630 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی در استان ایلام زیر بار ترافیک قرار دارد.
تا پیش از دولت یازدهم تنها 20 کیلومتر از راه های استان بزرگراه بود که این میزان هم اکنون به 120 کیلومتر افزایش یافته که نشان از توجه دولت به بخش زیرساخت های ارتباطی این استان است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.