به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن شهیدی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران رسانه های مختلف گروهی ایلام اظهار کرد: این سوگواره همزمان با سراسر کشور برای ششمین سال متوالی در آستان مقدس امامزادگان این استان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در قالب این سوگواره برنامه های مذهبی مختلف در سوگ اباعبدالله(ع)در این امازادگان و اماکن متبرکه برگزار خواهند شد.
وی از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه از ماه محرم در مناطق مختلف این استان خبر داد و یادآور شد: همچنین همایش لبیک یا حسین در هشت امامزاده شاخص استان در روز پنجشنبه 30 شهریورماه خبر داد.
حجت الاسلام شهیدی برگزاری همایش گرامیداشت حضرت قاسم و همایش نوجوانان عزادار حسینی با مشارکت آموزش و پرورش، همایش رهروان زینب (س) ویژه بانوان، آیین های عزاداری و سینه زنی در بقاع و برپایی خیمه های معرفت و پاسخگویی به سوالات شرعی در جوار امامزادگان را از دیگر برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی در این استان برشمرد.
به گفته وی، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی، مداحی و سینه زنی، برپایی محافل انس با قرآن کریم، نشست های ختم و تفسیر قرآن، فضاسازی و سیاپوش کردن بقاع متبرکه و امامزادگان، دسته های عزاداری، تهیه و توزیع بروشور و کتابچه با موضوع وقف نامه های امام حسین(ع) و دیگر ائمه معصومین(ع) از دیگر برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی در اماکن متبرکه این استان در طول ماه محرم خواهد بود.
وجود بیش از 60 زیارتگاه در استان ایلام، رنگی از اصالت و معنویت به این استان بخشیده است.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.