شاپور پولادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کارگروه پسماند یکی از کمیسیون ها و کارگروه هایی است که در سطح استان و شهرستان در راستای ساماندهی پسماندهای معمولی و نخاله های ساختمانی و عفونی فعال است و سیاستگذاری ، برنامه ریزی و مصوبات در این کارگروه انجام می شود.
وی افزود: در راستای بهینه سازی نخاله های ساختمانی و زباله ها در سطح و ورودی های شهر ایلام باید فراخوان عمومی صورت گیرد و بخش خصوصی نیز اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد تا ما نیز بتوانیم از ظرفیت این بخش برای ساماندهی نخاله ها و بازگشت آنها به چرخه مصرف مردم استفاده کنیم.
پولادی با اشاره به اینکه نخاله های ساختمانی و زباله های عمومی در سطح شهر ایلام به یک معضل تبدیل شده و از شهرداری خواسته شده در بحث مشارکت بخش خصوصی و در راستای بهینه سازی نخاله های ساختمانی اقدامات لازم را انجام دهد.یادآور شد: در زمینه مدیریت زباله های ساختمانی و حمل آنها در سایت جدید کارهای خوبی صورت گرفته اما موضوع قابل اهمیت در این زمینه تفکیک از مبدا است که هم یک کار فرهنگی و هم یک کار مشارکتی است.
پولادی گفت: مشارکت مردم و شهروندان در زمینه تفکیک زباله ها از مبدا باید نهادینه شود بخصوص بانوان خانه دار با اهمیت به دادن به این موضوع می توانند سهم بسزایی در مدیریت تفکیک زباله از مبدا داشته باشند و همانطور که در شهرهای بزرگ این کار انجام می گیرد در ایلام نیز ضرورت دارد.
وی تاکید کرد: شهروندان بخصوص کامیون های حمل نخاله های ساختمانی و افرادیکه در راستای ساخت و ساز و نوسازی منازل مسکونی در شهر ایلام مشغول هستند تخلیه نخاله های ساختمانی آنها نباید در ورودی شهر ایلام و در حریم شهری صورت گیرد چرا که هم توهین به مردم و هم بازتاب و چشم انداز مناسبی ندارد.
پولادی با بیان اینکه تخلیه این پسماندها علاوه بر نازیبا کردن ورودی و سطح شهر تهددیدی برای سلامت شهروندان است و از دستگاه های قضایی، نیروی نظامی و انتظامی، پلیس راهور و پلیس راه خواستار برخورد با متخلفان برابر قانون هستیم و امیدواریم شاهد مشارکت مردم قبل از برخورد این نیروها باشیم.
وی در خصوص اقدامات و تمهیداتی که در خصوص مدیریت پسماند و حمایت های مادی همچنین اختصاص اعتباراتی که از قبل در اختیار شهرستان ها قرار گرفته، گفت: شهرداری دره شهر از نظر مدیریت پسماند و دفع آنها بر اساس استانداردها از جمله شهرستان هایی است که به تعهدات خود عمل کرده و شرایط مطلوبی در این شهرستان ایجاد شده است.
معاون امور عمرانی استاندار ایلام یادآور شد: متاسفانه شهر سرابله با وجود اختصاص اعتبار و پیگیری های انجام شده هنوز بدلیل عدم مکان یابی و با وجود معرفی مکانی برای دفع پسماندها در این شهرستان با فراهم نکردن زیرساخت ها موفق به عمل به تعهدات خود نشده است اما در صورت به توافق رسیدن در این زمینه و جانمایی این محل پسماند، ما نیز اعتبار آن را تامین می کنیم.
خبرنگار: لیل خاکی** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.