مهناز همتی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت (ابتدای سال جاری تاکنون) بیش از یک هزار و 200 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و عرضه کالا در سطح استان انجام شد که در این بازرسی ها 127 قلم کالای بدون نشان استاندارد و تاریخ انقضا گذشته شناسایی شد.
وی افزود: فرآورده هایی چون خیارشور، مربا، قند شکسته بسته بندی شده، آب معدنی، پنیر، کالباس، روغن خودرو، کنسرو خورشت قیمه، ماست، رب گوجه فرنگی، کیک، کلوچه، شیر، سوسیس، چراغ خودرو، فیلتر هوا و کنسرو ماهی به علت فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد توسط کارشناسان این اداره کل در گشت مشترک با اتاق اصناف از سطح بازار جمع ‌آوری شد.
به گفته مدیرکل استاندارد ایلام این کار در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از عرضه کالاهای غیر استاندارد و فاقد کیفیت انجام شده است.
همتی یادآور شد: طبق تبصره سه ماده 59 قانون نظام صنفی کشور، عرضه و نگهداری و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری بدون علامت استاندارد ایران ممنوع بوده و با متخلفان از قوانین استاندارد برخورد قانونی خواهد شد.
وی گفت: تمام واحدهای تولید کننده محصولات مشمول رعایت استاندارد اجباری، ملزم به درج کد 10 رقمی منحصر به فرد در زیر نشان استاندارد روی بسته بندی کالا هستند که با ارسال این کد به سامانه 10001517، وضعیت پروانه کاربرد علامت استاندارد و تاریخ انقضای آن به مصرف کنندگان اعلام می شود.
مدیرکل استاندارد ایلام از مردم خواست در صورت مشاهده کالاهایی که پس از ارسال پیامک به سامانه 10001517 اعتبار آن‌ها تایید نشد یا فاقد علامت استاندارد بودند، این اداره کل را از طریق تلفن گویای 1517 در جریان قرار دهند تا با متخلفین مربوطه برخورد قانونی صورت گیرد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.