به گزارش ایرنا ، نامه ابوالفضل رئوفی به مهندس طالب صادقیان شهردار منتخب شورای شهر ایلام که به چند نقطه به عنوان مختصات شهری ایلام منتهی شده به نقل از پایگاه خبری ' ویرا ' به این شرح است:
' اینجانب ابوالفضل رئوفی نوجوان ایلامی می خواهم درخواستی از شما داشته باشم .
چند روزی سفر رفتیم با هدف گردشگری و آشنایی با شهرهای آذری زبان ایران وجاذبه های آنها ، در خلال سفر به زنجان سری زدیم و شهرداری بنام اقای توفیقی در زمان های دور منشا خیر و برکت برای اهالی زنجان شده بود که تا امروز همچنان برکت کارهای ان مرحوم نصیب مردم شهر می شود.
ازشما عزیز بزرگوار می‌خواهم منشاء خیر برای مردمانت باشی ، شهرمان را شادابی ونشاط بخشی ، مردمان ان شهرها شاد بودند در بوستانهای سرسبز در کنار یکدیگر به ارامی روزگارشان خوب بود و بازیهای کودکان با پدران ، عکسهای خانوادگی در کنار گلهای زیبای پارکها .
پاکیزگی خیابانها وکنار گذرهای بسیار زیبا که چمن هایش با گلهای اطلسی و... اراسته شده بود ومردم باپیاده روی در آن مکانها سلامتی خود را تمرین می کردند و آنچه در آن شهرها دیدم نشاط وشادابی بود.
همه شهرها شاد و باطراوت بودند، درختان سرسبز بودند غباری بر رخ نداشتند،پارک ها پررونق ،وسایل بازی کودکان ایمن ، فضاهای سبز با امکانات مناسب برای گذران اوقات فراغت خانواده ها مهیا بود ، انجا قزوین ،زنجان ، ارومیه ، تبریز حالشان خوب بود اما شهر من .....'

**پاسخ شهردار منتخب ایلام
کانال تلگرامی ویرا پاسخ شهردار منتخب ایلام را به مصطفی چنین منتشر کرده است:
صادقیان در متنی با عنوان ' پسر خوبم سلام' آورده است : 'نامه ی پر مهر و سرشار از عشقت به ایلام را خواندم و آنچه بیشتر از هرچیز دیگر زیبا بود و بر دلم نشست همین حس اهمیت به زادگاهت و آرزوی پیشرفت و آبادانی آن بود.'
شهردار منتخب انچه که مصطفی رئوفی دیده از مولفه های بدیهی شهر أیده آل عنوان کرده که 'شهروندان لایق و عزیزی ' چون اهالی ایلام از ان محروم هستند.
شهردار منتخب شورای اسلامی شهر ایلام قول داده است:'به یاری خدا تلاش میکنم روزی برسد که یک نوجوان شهر ...... این نامه را برای شهردارش بنویسد و از سفرش به شهر شاد ایلام با همه امکانات وزیبایی هایش بگوید.'
طالب صادقیان که دوم شهریور ماه جاری از سوی اکثریت اعضای هفت نفره شورای اسلامی شهر ایلام به عنوان شهردار منتخب معرفی شد را کسب کرد برای آغاز به کار به عنوان سی وهشتمین شهردار ایلام منتظر دریافت حکم رسمی است.
مواردی که شرحش در نامه مصطفی به شهردار منتخب شورای اسلامی به نقطه چین پایانی نامه واگذار شده ناظر بر کاستی های جدی شهر ایلام به عنوان مرکز استان است.
نقص دزر نمای عمومی ، عمران و مبلمان شهری نازل ، سطح پایین خدمات شهری ، پایینی سرانه های شهری به ویژه فضای سبز ،شهربازی ، فقدان یا کمبود سامانه های فرهنگی چون مراکز اجرای عمومی موسیقی ، ارائه نمایش و تماشای فیلم و .. از موارد مکتوم در نقطه چین های مصطفی رئوفی شاید باشد.
در تعلیل این موارد اگرچه مولفه های مزمنی چون نوپایی شهر و شهروندی،دوران دفع مکقدس و مسائل مربوط به بازسازی مهاجرت و... نیز مطرح است اما بسیاری ازشهروندان اعتقاد دارند که مشکلات حوزه مدیریت شهری به خصوص تنش فرساینده سالیان گذشته شوراهایی که نمی خواستند فقط ناظر باشد و شهردارانی که برنامه ریزی یک ماهه هم برای انها خوش بینانه تلقی می شد زمینه ساز نتایج تلخی شده است که ابوالفضل جوان به عنوان کنشگر اجتماعی در مقایسه زادگاهش با شهرهای دور و نزدیک دریافته است .
توسعه شهری برآیند تعامل قانونمند مدیریت شهری توانمند و با ثبات و نظارت جدی و گسترده حوزه عمومی شهر و شهرداری از سوی اعضای شورا که به نمایندگی مردم مباهات دارد است.
به خصوص اینکه هر دو سویه این تعامل اقتضاهای فرهنگی ، اجتماعی ، عمرانی و ،تخصصی مدیریت اجرا ونظارت شهری را می دانند.
به هرروی ،همه امیدوار که طالب آنی باشد که به مصطفی پاسخ وقول داده است و اعضای شورای پنجم با حرمت نهادن به وکالت مردم تا پایان راه چهارساله فقط به عضو شورا بودن بسنده والبته مباهات کنند و با مجال دادن به ثبات مدیریتی به عنوان گمشده مدیریت شهری ایلام زمینه تحقق مطلوب مصطفی و دیگر شهروندان ایلام را فراهم کنند.
به خصوص آن که انچه وی خواسته نه' بدیهی شهر ایده ال' که شرط نامیدن هر سامانه اجتماعی که شهرش خوانند است.
دیگر اینکه مصطفی الگویی سرامد و درخشان از نظارت مسئولانه بر مدیریت شهری است، ازاین اموزگار باید اموخت.
تنظیم و انتشار: شهریار حیدری فر
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.