به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی ایلام، فرهاد دانشی با بیان اینکه پتروشیمی ایلام در حال حاضر 2 پروژه الفین و SRU را در دست اجرا دارد، اظهار کرد: واحد شیرین ‌سازی یکی از پروژه هایی است که در ابتدای زنجیره تولید قرار دارد و پس از دریافت C+3 و C+5 ترش از پالایشگاه گاز ایلام و شیرین سازی آنها نقش اصلی در تامین خوراک الفین دارد.
وی با اشاره به آخرین وضعیت پتروشیمی ایلام افزود: واحد الفین ایلام پروژه پیچیده ، سخت و طاقت‌ فرسایی است که امروز بارقه‌ های امید برای راه اندازی آن شکل گرفته است، این پروژه شرایط خوبی دارد و منتظر ترخیص برخی اقلام باقی مانده از گمرک هستیم.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام تاکید کرد: واحد الفین هم‌اکنون بالای 87 درصد پیشرفت اجرایی دارد و سه و نیم درصد نیز در بخش های آموزش و راه اندازی در نظر گرفته شده که در مجموع بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی می شود.
دانشی تاکید کرد: در حال حاضر نیروهای بهره بردار در واحد الفین مستقر هستند و عملیات پیش راه اندازی و راه اندازی را با توجه به پیش‌نیازهای لازمِ راه ‌اندازی مدیریت می ‌کنند.
وی به استخدام و بکارگیری نیروهای جوان در واحد الفین اشاره کرد و گفت: روند بسیار مناسبی در پروژه شکل گرفته و اوایل سال آینده اتیلن در واحد الفین تولید خواهد شد، اگرچه بخش‌های مختلفی از الفین را تا پایان سال در سرویس قرار خواهیم داد.
مدیرعامل پتروشیمی ایلام اضافه کرد: در گذشته 90 هزار قطر لوله‌ جوشکاری در سیستم لوله‌کشی انجام شده بود که در چند سال اخیر این میزان به حدود 900 هزار اینچ قطر جوشکاری و لوله گذاری رسیده است.
دانشی به مشکلات ناشی از عدم تامین خوراک از طریق خط لوله غرب اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایطی که در تولید اتان در پارس جنوبی بوجود آمد و کاهش تولید اتیلن در واحدهای پتروشیمی ما دچار مشکل شدیم و تامین کنندگانی که اتیلن پتروشیمی ایلام را تامین می کردند برای تامین خوراک خود با مشکل مواجه شدند و مازاد آنچنانی نداشتند که در اختیار ما قرار دهند.
وی به اشتغالزایی سه هزار نفر به صورت مستقیم در پتروشیمی ایلام اشاره کرد و گفت: پتروشیمی دَین خود را به اشتغال استان ادا کرده و این میزان اشتغالزایی در هیچ واحد دیگری در غرب کشور مشاهده نمی‌شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون پتروشیمی ایلام ظرفیت تولید 300 هزار تن پلی اتیلن را در سال داراست، افزود: با راه اندازی واحد الفین و با عدم پرداخت هزینه‌ انتقال و هدررفت اتیلن در خط انتقال حدود 13 میلیون دلار در سال صرفه‌جویی نسبت به اخذ خوراک از طریق خط لوله خواهیم داشت.
به گزارش ایرنا، پتروشیمی ایلام با حدود سه هزار نیروی انسانی متخصص و کارگر بزرگترین شرکت خصوصی در استان ایلام و همچنین بزرگترین مجتمع پتروشیمی در غرب کشور است.
شرکت پتروشیمی ایلام در 15 کیلومتری شهر ایلام واقع است.
دریافت کننده: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.