سید کمال الدین میرجعفریان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اعتبارهای استانی این حوزه نیز سال 95 به نسبت سال 92 با رشد 300 درصدی رو به رو بود که موجب شد با اختصاص 2 هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار در حوزه راه های استان بسیاری از طرح ها به نتیجه برسد.
وی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه راه های این استان افزود: طی چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید بیش از 91 کیلومتر بزرگراه در استان ایلام احداث شده است، این در حالی است که تا پیش از دولت یازدهم تنها 30 کیلومتر از راه های استان بزرگراه بود که این میزان هم اکنون به 111 کیلومتر افزایش یافته که نشان از توجه دولت به بخش زیرساخت های ارتباطی این استان است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از در دست اجرا بودن عملیات اجرایی 210 کیلومتر پروژه بزرگراهی در سطح استان خبر داد و یادآور شد: محورهای ایوان - ایلام، حمیل - ایلام، ایلام - مهران، مهران - دهلران، دهلران - اندیمشک از جمله شاخص ترین این پروژه ها است که برای اجرای این پروژه ها با کارفرمایان اعتباری بیش از یک هزار و 500 میلیارد ریال منعقد شده و مراحل کار اجرایی برخی از این محورها نیز با پشرفت فیزیکی مناسبی آغاز شده است.
میرجعفریان با اشاره به پیشرفت چهار خطه کردن جاده ایلام - مهران گفت: این پروژه در سه قطعه به طول اجرایی ۸۵ کیلومتر با عقد قرارداد با پنج پیمانکار در بخش های مختلف و با اعتباری بیش از 2 هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با پشیرفت فیزیکی مناسبی در دست اجرا است.
وی اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد تا عملیات اجرایی مسیر سه راهی جندالله تا ورودی کنجانچم را به طول ۲۵ کیلومتر قبل از ایام اربعین امسال تکمیل و زیر بار ترافیکی برسانیم.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از تکمیل جاده قدیم ایلام - صالح آباد (ورودی کنجانچم) تا پایان سال جاری نیز خبر داد و افزود: تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا با استفاده از همه امکانات بتوانیم پیش از ایام اربعین بخش مهمی از پروژه افتتاح شود.
وی اضافه کرد: مسیر سه راهی ماربره تا مهدی آباد که دارای واریانت سخت و صعب العبوری به طول ۱۰ کیلومتر است و عملیات تونل و خاکبرداری سنگینی دارد در سال ۹۷ تکمیل و به بهره برداری می رسد.
میرجعفریان افزود: در مجموع از ۸۵ کیلومتر طول اجرای پروژه چهار خطه کردن جاده ایلام - مهران، ۲۰ کیلومتر در سال گذشته تکمیل شد و تلاش داریم تا اربعین امسال ۳۰ کیلومتر دیگر از این مسیر تعریض و پیشرفت چهار بانده کردن این مسیر به 60 درصد افزایش یابد.
وی ابراز امیدواری کرد با پیگیرهای انجام شده و دریافت به موقع اعتبار، استان ایلام از نظر راه های ارتباطی و شبکه زیرساختی توسعه یابد تا مسیری آسان با ترافیک روان برای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی و صادرات کالا باشد.
به گزارش ایرنا، استان 20 هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای 111 کیلومتر بزرگراه، 670 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی است.
توپوگرافی خشن، وجود ناهمواری و پستی و بلندی فراوان در کنار کوهستانی بودن بخش عمده ای از ایلام باعث شده این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور حتی استان های همسایه از حیث راه از کم توسعه ترین مناطق باشد.
استان ایلام در حوزه ارتباطات هوایی تنها یک فرودگاه دارد و فاقد راه آهن است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.