به گزارش ایرنا، حیدر نعمتی روز چهارشنبه در نشست بررسی طرح های تسهیلاتی بخش کشاورزی اظهار کرد: بخش کشاورزی دارای ظرفیت و قابلیت های بسیار زیادی در استان ایلام دارد زیرا هم به واسطه فعالیت بخش عمده ای از مردم اکنون علاوه بر تامین بسیاری از مواد اولیه در استان بخش قابل توجهی به استانهای همجوار حتی کشور عراق صادر می شود.
وی تولید گندم، گوشت قرمز، مرغ، ماهی، پشم،فرآورده های لبنی، صنایع دستی، انواع صیفی جات و ...را از جمله مواد تولیدی توسط کشاورزان و دامداران استان نام برد و گفت: در سال های اخیر با حمایت دولت ظرفیت های قابل توجهی در بخش تولید مرغ گوشتی در استان به وجود آمده است که سالانه بیش از 50 هزار تن گوشت تولید می شود.
وی تاکید کرد: به همین دلیل بخش کشاورزی باید مورد حمایت قرار گیرد و با توسعه و تکمیل صنایع تبدیلی و تکمیلی و حمایت به موقع از واحدهای فعال در این زمینه این بخش از جامعه را مورد توجه قرار داد.
وی ایجاد اشتغال مولد و همچنین تامین معیشت بسیاری از خانوارها و حفظ صنعت کشاورزی به عنوان یک بخش مهم اقتصادی را از مزیت های توجه به این بخش اعلام کرد.
نعمتی خواستار همکاری بانک ها در راستای تامین به موقع سرمایه در گردش به واحدهای پرورش دام و طیور شد و گفت: البته پرداخت تسهیلات باید پس از تعیین تکلیف بدهی افراد به سیستم بانکی و در راستای ضوابط و دستور العمل اعلامی باشد.
به گزارش ایرنا، در این نشست 23 طرح کشاورزی در بخش دام و طیور و شوریجات و بسته بندی مطرح شد که با پرداخت تسهیلات با بیشتر این واحدها از سوی بانک کشاورزی، ملی و سپه به شرط داشتن وثیقه، تعیین تکلیف بدهی و برنامه توسعه ای موافقت شد.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.