طالب خزان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تولید و عرضه صنایع دستی از زمان های خیلی دور منبع درآمد و کسب و کار تعداد قابل توجهی از مردم این دیار بوده است.
وی تاکید کرد: آهنگری سنتی ، نمد مالی ، گلیم بافی ، جاجیم بافی ، کیف دوزی ، چرم دوزی و چادر دوزی از جمله صنایع دستی این شهرستان است که باعث ایجاد اشتغال بیش از 200 نفر فراهم شده است.
مدیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ملکشاهی افزود: آهنگری سنتی که در ساخت وسایل خانگی ، کشاورزی و دامداری و بویژه چاقوسازی نمود یافته جلوه زیبایی از همت و تلاش مردان هنرمند این دیار را به نمایش گذاشته است.
خزان یادآور شد: چاقوهای دست ساز از زیباترین هنرهای آهنگران سنتی ملکشاهی است که طرفداران خاص خود را در میان مردم استان و حتی هموطنانان از سایر استان های کشور دارد.
به گزارش ایرنا، 15 کارگاه فعال در حوزه آهنگری سنتی و چاقوسازی ، نمدمالی، گلیم بافی، چرم دوزی، چادر دوزی ، گیوه بافی و معرق کاری در سطح شهرستان ملکشاهی فعال است.
میراث فرهنگی برای حمایت از کارگاه های صنایع دستی ضمن شناسنامه دار کردن با ارائه تسهیلات کم بهره و بلند مدت زمینه توسعه این کارگاه ها را فراهم می سازد.
شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.
خبرنگار: روح اله احمدی ** انتشار: حسن کهزادیان
7179/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.