علی بیرانوندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مهرماه سال تحصیلی 97 - 96 بیش از 600 نفر از فرهنگیان این استان که خدمت 30 ساله آنها به پایان رسیده است، بازنشسته خواهند شد.
وی بدون اشاره به تعداد کمبود معلم در استان ادامه داد: با توجه به کمبود نیروی انسانی در برخی رشته ها و مقاطع تحصیلی از جمله ابتدایی، متوسطه پسران و بویژه در شهرستان چرداول شماری از این افراد دوباره دعوت بکار شده یا بازنشستگی آنها که تا 35 سال خدمت مجاز است، تمدید می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام تاکید کرد: برای جبران کمبود معلم در برخی مدارس این استان علاوه بر دعوت از بازنشستگان از طریق پرداخت حق التدریس به سایر نیروها، جابجایی فرهنگیان و یا نیروهای حق التدریس آزاد که در گذشته بکارگیری شده اند، اقدام می شود.
بیرانوندی یادآور شد: با تمهیداتی که این اداره کل اندیشیده است هیچ کلاس درس بدون معلمی اول مهرماه در استان نخواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته 95 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال داشتند، پیش بینی کرد این آمار در مهر ماه امسال تغییر محسوسی نداشته باشد.
دانش آموزان استان ایلام در یک هزار و 300 واحد آموزشی به تحصیل اشتغال دارند و 11 هزار و 300 فرهنگی وظیفه آموزش این افراد را بر عهده دارند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.