به گزارش ایرنا، یارالله نصیری روز یکشنبه در جریان بازدید تور خبرنگاران ایلام از واحدهای صنعتی استان در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: طی این مدت 177 فقره پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی صنعتی در استان ایلام صادر شده است.
وی با اشاره به طرح های مهم و در دست اجرای حوزه صنعت استان ایلام افزود: 35 طرح با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد در نقاط مختلف استان در حال اجراست که از مهم ترین آنها می توان به طرح های بزرگی چون مرحله دوم سولفات 2451 ، کوشاب غرب، شمش فولاد زاگرس، فولادگستر آتنا، استیل کرد و کارخانه سیمان دهلران با پیشرفت فیزیکی بالا اشاره کرد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام یادآور شد: سال گذشته در طرح رونق واحدهای تولیدی 100 واحد برای توسعه یا فعال کردن تسهیلات دریافت کردند و در مدت چهارساله دولت یازدهم 50 واحد تعطیل به چرخه تولید برگشت که برخی از آنها تا 15 سال تعطیل بودند.
نصیری با تاکید بر این نکته که 24 درصد صنعت استان ایلام فعال است، اظهار کرد: امسال نیز طرح رونق تولید در حوزه صنعت استان ادامه می یابد و 120 واحد برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند.
وی اضافه کرد: از این تعداد واحد متقاضی دریافت تسهیلات تاکنون 40 واحد به بانک ها معرفی شده اند که در بحث پرداخت تسهیلات مواردی چون داشتن پیشرفت فیزیکی حداقل 60 درصد ، بازسازی و نوسازی واحدهای فرسوده و تامین سرمایه در گردش واحدها مد نظر است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام در خصوص صنعت پتروشیمی استان نیز تاکید کرد: تاکنون 150 هزار میلیارد ریال در حوزه پتروشیمی استان ایلام هزینه شده و یا در حال اجراست که این میزان اعتبار بیانگر تحول بزرگ استان در حوزه پتروشیمی است.
وی با ذکر این نکته که حوزه صنعت استان ایلام در نقطه عطف و درخشانی قرار دارد، یادآور شد: در آستانه بهره برداری و به فعلیت رساندن طرح های نفت و گاز و پتروشمی در نقاط مختلف استان ایلام هستیم.
وی با اشاره به موضوع از بین رفتن رکود موجود در جامعه بعد از توافق برجام، گفت: کسانی که از برجام انتقاد می کنند به طور قطع از عرصه کار در حوضه صنعت بی خبر هستند، ما با پشت سرگذاشتن سختی ها در حوزه صنعت روند رو به رشدی را طی می کنیم.
بر اساس آمار بیش از 500 واحد صنعتی و بیش از 1000 واحد تولیدی کشاورزی در استان وجود دارد که یک سوم آنها دچار رکود و بخشی نیمه فعال و با کمترین ظرفیت به فعالیت خود ادامه می دهند و تنها درصد کمی با ظرفیت کامل مشغول فعالیت اقتصادی و تولیدی هستند.
در دولت یازدهم سامانه بهین یاب برای پیگیری و رصد و حمایت از واحدهای تولیدی در راستای احیا و رونق تولید کشور طراحی و راه اندازی شد که مجریان واحدها از طریق این سمانه ثبت نام و درخواست آنها پس از برگزاری کار گروه کارشناسی در ستاد تسهیل مطرح و بررسی می شود.
9 هزار و 527 نفر هم اکنون در زیربخش های حوزه صنعت استان ایلام فعال هستند.
بازدید از واحدهای فعال شهرک صنعتی و مجتمع پتروشیمی ایلام از برنامه های تور صنعتی خبرنگاران استان بود.
خبرنگاران: فرهاد فرامرزی و زهرا موسوی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
6119/3032، 7172
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.