حجت الاسلام حسن شهیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آیین ویژه قرائت دعای پر فیض عرفه در حرم مطهر امامزاده علی صالح(ع) ساعت 16:30 فردا پنجشنبه با سخنرانی حجت الاسلام جوهری برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین این آیین معنوی فردا در مزار شهدای گمنام واقع در آرامستان 'بهشت رضا' برگزار می شود.
وی از برگزاری دعای عرفه در مسجد صاحب الزمان(عج) ساعت 15:30، امامزاده سید صلاح الدین آبدانان ساعت 16 و امامزاده سید عبدالله(ع) ایوان ساعت 17:30 خبر داد.

* برگزاری آیین دعای عرفه در مساجد استان
مدیر کل تبلیغات اسلامی ایلام نیز گفت: آیین قرائت دعای پر فیض عرفه در شماری از مساجد مناطق مختلف استان برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام محمد فتاحی ضمن دعوت از عموم مردم برای شرکت در این آیین معنوی افزود: این آیین در شهر ایلام عصر پنجشنبه در مسجد جامع نیز برگزار خواهد شد.
همچنین دعای پر فیض عرفه در سایر نقاط استان نظیر نقطه ایثار مهران و منطقه عملیاتی شرهانی نیز برگزار خواهد شد.
نهم ذیحجه روز عرفه یکی از روزهای مهم برای مسلمانان بویژه شیعیان است و در این روز بر دعا و نیایش و طلب آمرزش از خداوند تاکید فراوانی شده است.
از سوی دیگر از آنجا که امام سوم شیعیان حرکت خود را بسوی کربلا پس از مراسم حج آغاز کرد برای شیعیان از اهمیت بسزایی برخوردار است از این روز زیارت این امام همام در روز عرفه بسیار توصیه شده است.
دعای امام حسین(ع) در روز عرفه از مهم ترین اعمال این روز است که پس از نماز ظهر و عصر خوانده می شود.

* نماز جمعه این هفته در ایلام اقامه نمی شود

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان ایلام گفت: نماز جمعه این هفته شهر ایلام در تاریخ 10 شهریورماه به دلیل تقارن با عید سعید قربان بصورت همزمان با سراسر کشور اقامه نمی شود.
نصرت الله یگانه افزود: صبح روز جمعه هفته جاری نماز عید سعید قربان در مناطق مختلف استان ایلام اقامه خواهد شد.
وی ادامه داد: نماز عید سعید قربان در مرکز استان ایلام صبح جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ساعت 7:30 اقامه می شود.
وی اظهار کرد: عموم مردم می توانند از ساعت هفت صبح روز جمعه هفته جاری به محل برگزاری این آیین برای اقامه نماز عید مراجعه کنند.
وی اظهار کرد: نماز عید قربان در سایر شهرستان های استان ایلام از جمله مهران، دهلران، آبدانان، ایوان، ملکشاهی، سیروان، چرداول، دره شهر و بدره نیز اقامه خواهد شد.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.