به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، استاندار ایلام در این آیین از سرمایه گذاری بیش از 30 هزار میلیارد ریالی برای احداث پتروشیمی دهلران خبر داد.
محمدرضا مروارید گفت: با پیگیری های دولت تدبیر و امید و همراهی وزیر نفت صندوق بازنشستگی نفت وارد سرمایه گذاری در ان جی ال و پتروشیمی دهلران شد و پیش بینی می شود ظرف سه سال شاهد افتتاح آن باشیم.
وی با اشاره به تخصیص 545 میلیون دلار اعتبار ان جی ال از صندوق توسعه ملی افزود: روال کار و روند این طرح صنعتی روز به روز بهتر می شود.
استاندار ایلام با اشاره به تامین خوراک پتروشیمی از ان جی ال یاداور شد: بکارگیری نیرهای بومی همیشه مورد تاکید است ضمن اینکه شغل های جانبی نیز ایحاد خواهد کرد.
مروارید از مسئولان وزارت نفت برای توجه به پروژه های شهرستان دهلران تقدیر کرد و گفت: این طرح ها ضمن رونق اشتغال و اقتصاد منطقه موجب توسعه و پیشرفت بیش از پیش شهرستان و استان می شوند.
نماینده مردم دهلران ، دره شهر ، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: پروژه های نفت و گاز دهلران بخوبی در حال اجراست و امیدواریم بزودی شاهد آثار مثبت آن بر اقتصاد مردم منطقه و استان باشیم.
شادمهر کاظم زاده اضافه کرد: 600 نفر در این طرح مشغول هستند و با شتاب بخشی در عملیات اجرایی این تعداد به یک هزار نفر می رسد و اولویت نیز با نیروهای بومی شهرستان و استان است.
مجتمع صنایع پتروشیمی دهلران قرار است در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار در ۲۲ کیلومتری شهرستان دهلران ایجاد شود.
خوراک مجتمع از پالایشگاه گاز و گاز مایع ۳۱۰۰ واقع در چشمه خوش تأمین و با خط لوله ای به طول ۴۵ کیلومتر به پتروشیمی دهلران تحویل می شود.
پتروشیمی دهلران اتیلن ، پروپیلن ، پلی اتیلن سنگین ، سوخت کوره و بنزین پیرولیز تولید خواهد کرد و پس از بهره برداری نهایی سالانه بیش از 650 هزار تن محصول تولید و به بازار داخلی و خارجی عرضه می کند .
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.